Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 22/9 2023 klokken 11:09
Max Verstappen vil lægge en udfordrende weekend bag sig, ved at være hurtigst hele weekenden. Det ser i hvert fald sådan ud.
Mens Carlos Sainz Jr. var tættest på Verstappen i den 1. frie træning, var det denne gang Charles Leclerc i den anden Ferrari, der satte mest pres på hollænderen.
Afstanden fra Verstappen til Sainz, var mindre end den var i den 1. frie træning, men det til trods, lykkedes det for Leclerc og igen Norris, at komme endnu tættere på.
Charles Leclerc sluttede lidt mere end 3 tiendedele sekund efter Verstappen, markant mindre end det forspring Verstappen havde til Sainz i den 1. frie, men stadig en stor margin, især på en hurtig bane som Suzuka.
Hos Mercedes så det ud til at de havde gjort noget rigtigt, i George Russell's side af garagen, da det lykkedes for ham at komme helt op som nummer 5, "blot" lidt over 6 tiendedele sekund efter Verstappen, men i Hamiltons side af garagen, var der ikke den store forbedring, da han sluttede helt nede som nummer 14, hele 1,1 sekunder efter Verstappen.
Hamilton meldte ind over radioen, at han mente der var noget galt med gulvet på hans bil, noget der hverken er blevet be- eller afkræftet endnu, af holdet.
Alexander Albon i den Mercedes motoriserede Williams racer, udfordrede igen Mercedes, da han sluttede oppe som nummer 7, blot to tiendedele langsommere end Russell, hvilket må siges at være godkendt.
Mindre godt, men trods alt bedre, var det fra Sergio Perez, der nu var rykket ind i top 10 med hans Red Bull racer, nemlig på P9, men stadig et helt sekund langsommere end Verstappen.
Hos HAAS banked Hulken igen K-Mag.
Hülkenberg sluttede på P13, lige foran Hamilton, mens Magnussen sluttede nede på P17, hvilket trods alt var bedre end under FP1.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)