Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 30/7 2021 klokken 12:07
Den første træning i Ungarn viste, at Max Verstappen igen er blevet en enmandshær for Red Bull.
Mens han formåede at sikre sig hurtigste tid af alle, måtte Sergio Perez i den anden Red Bull tage til takke med P8, mere end 9 tiendedele sekund langsommere end Verstappen.
Det er ikke så godt for Red Bull, der har en ambition om at vinde konstruktørmesterskabet, såvel som det individuelle .
Mercedes viste derimod, at de har to stærke kørere, der virkelig kan presse Red Bull, da Valteri Bottas på P2, ver under en tiendedel sekund efter Verstappen og Hamilton på P3 var under 2 tiendedele efter.
Ferrari ligner efterhånden et hold, der er tilbage i topkampen. Sainz satte således 4. hurtigste tid, mens Leclerc sluttede på P7.
Hos AlphaTauri viste Pierre Gasly, at han var led og ked over de seneste resultater han har opnået, ved at komme op på P5 lige efter Sainz, mens Tsunoda måtte tage til takke med P12. Langt fra der hvor Red Bull ledelsen ellers gerne havde set ham.
Fernando Alonso, der lige er rundet 40 år, fik presset Alpine raceren op på P6, hvilket er mere end godkendt, især når den unge Ocon i den anden Alpine, måtte tage til takke med P11.
Alfa Romeo havde ikke en god første træning, da Giovinazzi havde problemer med sin racer, hvilket sendte ham ned bagerst i feltet, mens Kubica, der havde fået lov til at låne Kimi Räikkönens racer, kun fik placeret sig ind på P18, kun med Mazepin bag sig, som den eneste der reelt havde kørt.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)