Marina Bay Street Circuit er navnet på weekendens kulisse, til det der bliver et glædeligt gensyn. Formel 1 har ikke været i Singapore siden efteråret 2019, hvilket skaber ekstra glæde blandt alle involverede omkring løbet.
Banen sætter kørerne under pres og adskiller mændene fra drengene, når den høje fugtighed, og 23 sving sætter kørerne på arbejde.
Banen er med sine 5,063 km ikke en af de største på kalenderen, men det gør den ikke mindre hård. Banen har 23 sving og 3 DRS-zoner, så der er rigeligt at holde styr på.
Dækkene til weekenden er de blødeste i Pirellis sortiment, nemlig de hårde C3-dæk, medium C4 og bløde C5.
Vejret er 29 grader i luften og 33 grader på asfalten. Luftfugtigheden er også på hele 78 %.
Der er en lille forskel fra F1’s første frie træning. Nu er det blevet mørkt i Singapore, så det kunstige lys er tændt på banen. Temperaturen er den samme, men banen er fem grader koldere. Dog er fugtigheden blevet højere.
De fleste starter ud med medium-dækket til den her anden session.
Der er ikke samme aktivitet fra start, som man så i den første træning. Fem minutter inde er der 14 kørere på banen.
Singapores Grand Prix 2019. Daniel Ricciardo under kvalifikationen
Copyright Renault F1
Magnussen må en tur af banen og vende, men der sker ikke noget, han kan køre videre.
Magnussen første forsøg på soft, der ender han lidt for langt, og får desværre ikke den optimale tid ud af raceren. Han forsøger endnu engang, men det ender med 13. pladsen. Det er en placering bedre end sidste træning.
Schumacher endte nede som P19.
Leclerc kommer først ud og leger halvvejs inde sessionen. Det kan man dog ikke se på tiden, da han på første flyvende runde kører sig ind på en midlertidig andenplads på medium-dækket.
Leclerc forsøger at indhente Sainz på Soft, men det lykkedes ikke. Det skaber dog tilfredshed, at de begge to er foran Russell og Verstappen til slut.
Der gik lidt tid, før de to Red Bull kom på banen. Max Verstappen stod med isposer på og ventede på at komme i bilen, hvilket viser, hvor varmt det er, selvom solen er gået ned.
Der går hele 21 minutter før Verstappen kigger ud og det er faktisk på et hard-dæk. Perez går der næsten en halv time, før han kigger ud på banen. Han laver dog en kæmpe overstyring, og banker ind i væggen. Sainz laver samme stunt omgangen efter.
Perez har svært ved at finde formen, den her session, og han slutter på en niendeplads. Verstappen kommer lidt bedre fra start, og er helt oppe på fjerdepladsen. Nok ikke tilfredstillende for ham.
Russell fremkalder et gult flag, men kan kørere videre uden problemer. Han gentog prævis samme fejl fra første frie træning, hvor bilen fortsætter ud i sving 12. forskellen er, at i første træning ramte han barrieren.
Russell trak det bedste kort af de to kørere den her træning. Så kampen er tæt mellem de to. De napper hhv. Tredje- og femtepladsen.
Igen er det de to Alfa’er der kigger ud på banen først. Bottas gør det dog også flot i den her session og ender helt oppe på syvendepladsen. Det virker til, at der er fut i den side af garagen. Zhou, der netop er blevet forlænget, måtte nøjes med 15. pladsen,
Norris har fået ny racer til weekenden, og det virker til at virke for englænderen. Norris kører sig op på 11. pladsen, hvilket er fremgang.
Alonso fremkalder et gult flag, han kører af banen og må holde og vente et øjeblik. Der sker dog ikke noget med bilen. Alonso er dog også ude og give en mikroskopisk snitter til barrieren, men kører videre uden drama.
Alonso og Ocon lægger ud med at være best of the rest på medium-dækkene.
Ocon beholder faktisk den position på sjettepladsen, mens Bottas går ind og splitter de to Alpine-kørere ad.
Dramatisk dag for Gasly, som var på vej i garagen, da der pludselig går ild i indsugningen på raceren. Franskmanden springer ud af bilen og dramatikken stopper efter få sek. Gasly ender også nede på 14. pladsen mens teamkammeraten er P17.
Vettel kører ikke mange omgange, før han ikke får bremset og kører et smut af banen. Der er ikke nogen barriere, så det går ikke skidt for sig. Vettel ender på 12. pladsen, mens Stroll igen har trukket det længste strå og er to pladser foran Vettel.
Latifi har problemer med sine selern, de genererer ham, og sidder ikke ordentligt. Derfor smutter canadieren i pit. Latifi brokker sig over AlphaTauri, som ligger og skifter side ned af banen, hvilket gør det svært at køre forbi.
Latifi ender bagerst i den her session, men Alex Albon ender P16.