Las Vegas GP: 2. frie træning

Hamilton holdt toppen, mens Norris fik mere styr på McLaren raceren og Verstappen faldt fuldstændig igennem, samtidig med at Magnussen rykkede længe op og igen var hurtigere end Hülkenberg.

Red Bull i Las Vegas . Copyright Getty Images/Red Bull Content Pool

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 22/11 2024 klokken 09:11

I den første frie træning, var Mercedes i en klasse for sig selv. Det var de ikke i den anden frie træning, hvor Hamilton kun med nød og næppe slog Lando Norris, der blev noteret for P2, blot 0,011 sekund efter Mercedesen.

Russell var med til at understrege, at Las Vegas bybanen passer godt til Mercedes, da han sluttede med en bedste tid, der var blot 0,19 sekund langsommere end Hamiltons bedste tid.

Hos Ferrari, der øjner muligheden for at vinde konstruktørmesterskabet i år, lykkedes det for Sainz at komme hurtigere rundt på banen end Leclerc, der dog formåede at komme ind på P5, lige efter Sainz.

Piastri i den anden McLaren, endte helt nede på P8, lige efter Kevin Magnussen, der lader til at have det godt med de vanskelige forhold.

Hulken, i den anden HAAS, var tæt på at rykke lige op i hælene på Magnussen, men sluttede lige efter Piastri, blot 2 hundrededele sekund langsommere end australieren.

I den første træning, havde VCAP kørerne en del udfordringer, men i den anden træning, så det bedre ud for dem. Især for japanske Tsunoda, der formåede at sætte sin racer ind på P10, mens Lawson måtte nøjes med P15.

I bunden fandt vi Alexander Albon i Williams, der havde problemer med den genopbyggede racer. De havde ellers en fin 1. træning, men med kun 4 omgange noteret i den anden træning, ser det ud til at der er udfordringer med bilen.

Colapinto i den anden Williams, fik kørt en del omgange, men måtte se sig henvist til P18.

Værst var det dog for manden på P19. Det var simpelthen Sergio Perez, der roede rundt der nede, men heldigvis for ham, så var Verstappen ikke langt bedre, da han kun formåede at sikre sig P17.

Der er ingen tvivl om, at Lando Norris ville hylde dette resultat, skulle det ende på den måde i løbet.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:33.825 + 0.000 25
2. Lando Norris McLaren Formula 1 Team
P
1:33.836 + 0.011 25
3. George Russell Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:34.015 + 0.190 29
4. Carlos Sainz Jr. Scuderia Ferrari
P
1:34.105 + 0.280 29
5. Charles Leclerc Scuderia Ferrari
P
1:34.313 + 0.488 29
6. Pierre Gasly BWT Alpine F1 Team
P
1:34.651 + 0.826 30
7. Kevin Magnussen Moneygram Haas F1 Team
P
1:34.686 + 0.861 20
8. Oscar Piastri McLaren Formula 1 Team
P
1:34.798 + 0.973 26
9. Nico Hülkenberg Moneygram Haas F1 Team
P
1:34.818 + 0.993 24
10. Yuki Tsunoda Visa Cash App RB
P
1:34.997 + 1.172 23
11. Valtteri Bottas Stake F1 Team Kick Sauber
P
1:35.020 + 1.195 28
12. Esteban Ocon BWT Alpine F1 Team
P
1:35.221 + 1.396 26
13. Lance Stroll Aston Martin Aramco F1 Team
P
1:35.251 + 1.426 27
14. Fernando Alonso Aston Martin Aramco F1 Team
P
1:35.440 + 1.615 25
15. Liam Lawson Visa Cash App RB
P
1:35.671 + 1.846 24
16. Guanyu Zhou Stake F1 Team Kick Sauber
P
1:35.765 + 1.940 28
17. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
P
1:35.834 + 2.009 25
18. Franco Colapinto Williams Racing
P
1:35.868 + 2.043 30
19. Sergio Perez Oracle Red Bull Racing
P
1:36.055 + 2.230 25
20. Alexander Albon Williams Racing
P
1:39.629 + 5.804 4
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Las Vegas' GP: 1. frie træning Red Bull har forkert bagvinge med »