Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 15/9 2018 klokken 13:09
Sebastian Vettel sluttede gårsdagens træning af, med en beskadiget bil. Hvor slem en skade det var, er der ikke kommet nogle meldinger om, men Vettel viser fra start af den 3. træning, at han er klar til dagens tørn og han er hurtig.
Red Bull viste, at de er stærke på baner som denne, da Ricciardo og Verstappen, begge var med helt fremme, hvilket i den 1. træning betød, at Mercedes var sendt godt bagud.
Men i den anden træning, var Mercedes med der hvor det er sjovt, hvilket betød at den tredie træning, skulle give os et hint om, hvem der sad på teten til pole.
Inden dagens træning, blev der sendt en advarsel ud til kørerne om, at de ikke må overskride banens aftegninger, de såkaldte Track Limit, i sving 7, som der blev gjort meget under fredagens træning.
Det betyder at alle skal ud og lære at tage en omgang hurtigt, på en anden måde.
Hos McLaren ser det ud til, at banen i Singapore passer dem rigtigt godt. Efter den første halve time, var Alonso helt oppe som nummer 5, mens Vandoorne var oppe som nummer 9, lige foran Magnussen, der stadig ikke har fundet sig til rette på bybanen.
Grosjean viste dog, at HAAS kan være med, ved at være oppe som nummer 7 på dette tidspunkt.
Med 26 minutter igen, viste Vettel at vi nok skal forvente at se tider under 1.38, dan han sætter en tid på 1.38.054, hvilket også var weekendens hurtigste tid, til dette tidspunkt.
Noget tydede på, at den ustabilitet Vettel følte i sin Ferrari i går, var væk.
Med 20 minutter igen, meldte Hamilton til pitten, at hans Mercedes var varm i den ene side. Han var i øvrigt helt nede som nummer 16 på dette tidspunkt.
Men herefter satte han en super stærk tid, der sendte ham op som nummer 3, efter en hurtigste midter sektor, dog mere end 6 tiende dele sekund langsommere end Vettels hurtigste omgang.
Renault der var med godt fremme i går, haltede godt efter her i den 3. træning, hvor de var at finde nede i den sidste 1/3 af feltet. Det er HAAS næppe utilfredse med.
Netop HAAS viser med Grosjean, stor fremgang, mens Magnussen endelig finder banen og rykker op lige efter franskmanden, som nummer 6. Pludselig var HAAS foran Force India og Red Bull.
Det holdt dog ikke længe, da det var tydeligt at banen var blevet markant hurtigere.
Men selvom der blev skruet gevaldigt op for tempoet i de sidste minutter, var der ingen der kom rigtig tæt på Vettels tid, der blev sat lidt efter halvvejs inde i træningen.
Nico Hülkenberg kaster sin Renault rundt på banen, i de sidste minutter, hvilket sender ham op som nummer 11, lige foran Magnussen. Men med en så livlig bil, er det næppe noget der kan holde i løbet.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)