Selv om vi er ved at være sidst på sæsonen, har flere teams haft flere store opdateringer med til Austin, især Haas, Mercedes og Aston Martin. Har de virket?
Den første frie træning i Austin er også den eneste frie træning.
Derfor var det ekstra vigtigt for især Haas, Mercedes og Aston Martin at få testet, om deres opdateringer på bilerne rent faktisk virker.
Updateret Haas i Austin. USA's GP 2023
Copyright Bil Magasinet BMF1
Selv om man aldrig skal lægge for meget i tiderne fra de frie træninger, så må det umiddelbare svar blive: ja og nej.
Kevin Magnussen ser ud til at have fundet farten i den opdaterede Haas og landede som nr. 5 ca. 0,5 sekund efter Verstappen, der endte med at sætte hurtigste tid.
Magnussens teamkammerat, tyske Nico Hülkenberg, endte på en fin 9. plads ca. 0,3 sekund efter danskeren.
Selv om Verstappen satte hurtigste omgangstid, ser Red Bull ikke ud til at være urørlige: Charles Leclerc var blot 0,156 sekund efter Verstappen, og Lewis Hamilton ser også ud til at være hurtig, men blev dog hindret på sin hurtigste omgang. Alligevel var det nok til en 3. bedste tid.
Værre ser det dog ud for Aston Martin, der fortsat kæmper med at få deres bil til at virke: Lance Stroll fik hurtigt tekniske problemer med bilen, og Alonso endte kun som nummer 18, næsten 2 sekunder efter Verstappen.
Mange kørere kæmpede med at holde hovedet koldt i det varme vejr, hvor det i skrivende stund er 34 grader: Oscar Piastri måtte en hård tur i græsset, da han kortvarigt mistede herredømmet over bilen.
De Williams-kørere Albon og Sargeant overraskede positivt, mens den tilbagevendte Daniel Ricciardo måtte se sig slået af Tsunoda.
McLaren havde en overraskende svag fri træning med placeringerne 15 og 19 for henholdsvist Norris og Piastri på trods af, at Norris i midten af træning satte den hurtigste tid.