Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 1/4 2023 klokken 09:04
Kevin Magnussen i HAAS raceren, havde fortsat udfordringer med den fugtige bane i Australien og sluttede nede som nummer 18, langt efter Hülkenberg i den anden HAAS, der igen viste at det ikke er bilen der er problemet, da han sluttede som nummer 11.
Men igen var det Alonso der stjal overskrifterne, da han sluttede på P2, lige under to tiendedele efter Verstappen, hvilket må siges at være mere end godkendt.
Alonsos holdkammerart Lance Stroll, har ikke samme fornemmelse for Aston Martin raceren, da han måtte nøjes med P9, lige omkring et halvt sekund langsommere en holdkammerarten.
Alpine, der ikke har fået den start på sæsonen som de havde håbet på, virkede til at fungerer markant bedre, da Ocon satte sin racer ind på P3 og Gasly i den anden Alpine kom ind på P5, mens George Russel i Mercedes, kilede sig ind mellem de to franske kørere.
Russell viste igen, at han har bedre fat i den specielle Mercedes, end Hamilton der endte på P8, lige omkring 2 tiendedele langsommere end Russell.
Hos Ferrari var der lidt problemer hos Leclerc, der måtte nøjes med en P13, mens Sainz i den anden Ferrari havde en bedre oplevelse, uden det var prangende, da han sluttede på P7.
Sidste weekends vinder, Sergio Perez, kæmpede med bremsebalancen og var flere gange ved at kører af og ødeligge det hele for sig selv, men formåede trods alt at sætte sin bil ind på P6.
Den lokale helt, Oscar Piastri i McLaren, satte en tid der var markant bedre end Lando Norris, da han sluttede på P14, mens Norris endte bagerst af alle.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)