Det blev som ventet Max Verstappen, der vandt strintløbet på Circuit of the Americas i Austin foran Lewis Hamilton og Charles Leclerc.
Efter en dramatisk start, hvor Verstappen pressede Leclerc langt ud så Hamilton kunne overhale Leclerc, trak Verstappen langsomt men sikkert fra forfølgerne.
Austin post sprint - Max og Charles tager sig til hovedet
Copyright BMF1.dk
Leclerc sikrerede sig 3. pladsen men blev hårdt presset af Lando Norris på sidste omgang.
Carlos Sainz, der som den eneste var startet på de bløde dæk, fik problemer mod slutningen af løbet men endte alligevel på en respektabel 6. plads.
George Russell fik igen en straf for at overhale Piastri uden for banen, hvilket kostede ham 5 sekunder på tidskontoen og sendte ned på 8. plads.
George Russell under Australiens GP 2023. På scenen til fan-møde fredag
Copyright Mercedes AMG
Den opdaterede Mercedes med den nye underbund ser dog ud til at være et skridt i den rigtige retning, men der er stadig lang vej op til at kunne slå Red Bull. Hamilton endte næsten 10 sekunder efter Verstappen i et løb på kun 19 omgange.
På det efterfølgende pressemøde udtalte Lewis Hamilton, at Red Bull og Max Verstappen fortsat har et forspring på mindst et halvt sekund lige meget hvad.
Vi bliver nødt til at tale om Haas… Desværre.
Hverken Kevin Magnussen eller Nico Hülkenberg formåede at få noget ud af den nye Haas, for det virker til, at de samme gamle problemer er tilbage selv med de nye opdateringer:
Bilerne er hurtige i begyndelsen af løbet, men så falder begge biler langsomt men sikkert ned gennem feltet.
Updateret Haas i Austin. USA's GP 2023
Copyright Bil Magasinet BMF1
Aston Martin havde også en dårlig dag på kontoret: Fernando Alonso endte med at blive overhalet af Daniel Ricciardo i en AlphaTauri, mens Lance Stroll udgik.
Sprintløbet tyder umiddelbart på en gentagelse af de grandprixer, vi har set tidligere på året, hvor Red Bull vinder uanset startplaceringen, medmindre der sker noget uventet.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.
P. |
Kører |
Team |
Dæk |
Tid |
Omg |
Point |
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)