Aserbajdsjans GP: 2. frie træning

HAAS fortsatte de gode takter, mens Leclerc, i den genopbyggede Ferrari førte feltet af. Red Bull var igen med, det samme var Mercedes.

Englands Grand Prix 2024 . Copyright Ferrari

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 13/9 2024 klokken 17:09

Traditionen tro, var den anden træning domineret af løbssimuleringer, hvilket betød at tiderne ikke var lige så skarpe.

Hos Red Bull havde man valgt at skrue op for effekten af Perez' motor, hvilket viste sig ved, at han ikke tabte tid til de øvrige, ned af langsiden, som man så det hos Verstappen.

Solen havde rykket sig væk fra banen, hvilket betød at asfalten var omkring 15 grader koldere, end det der blev målt i den første træning.

Den kolde bane, betød at der var flere der havde svært ved at ramme bremsepunktet, så de afkørsels-zoner der er på banen, blev flittigt brugt.

Ingen røde flag, men virkelig mange gule.

Hos Mercedes havde de udfordringer med Russell's racer, hvilket betød at han missede næsten halvdelen af træningen. Hvad problemet var, har vi endnu ikke fået en melding om. Men Mercedes fik god data fra Hamilton, der også i denne træning, blandede sig i toppen af feltet og sluttede som den 3. hurtigste, efter Perez på P2 og Leclerc som den hurtigste.

Leclerc, der smadrede sin Ferrari i den første træning, havde en del udfordringer med bilen i starten af træningen, som han mente skyldes, at der var noget der var bukket. Ferrari fik det fikset og med P1, viste Leclerc, at det var på den helt gode måde.

Sainz kæmpede mere med sin bil, men formåede dog at kører 4. hurtigste tid.

Hos McLaren, havde Norris problemer med sin bil og endte nede som nummer 17, mens Piastri viste at bilen er rimelig ok, da han satte 5. hurtigste tid.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Charles Leclerc Scuderia Ferrari
P
1:43.484 + 0.000 19
2. Sergio Perez Oracle Red Bull Racing
P
1:43.490 + 0.006 22
3. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:43.550 + 0.066 21
4. Carlos Sainz Jr. Scuderia Ferrari
P
1:43.950 + 0.466 24
5. Oscar Piastri McLaren Formula 1 Team
P
1:43.983 + 0.499 24
6. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
P
1:44.029 + 0.545 23
7. Lance Stroll Aston Martin Aramco F1 Team
P
1:44.093 + 0.609 23
8. Nico Hülkenberg Moneygram Haas F1 Team
P
1:44.475 + 0.991 23
9. George Russell Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:44.536 + 1.052 16
10. Oliver Bearman Moneygram Haas F1 Team
P
1:44.547 + 1.063 0
11. Yuki Tsunoda Visa Cash App RB
P
1:44.645 + 1.161 23
12. Fernando Alonso Aston Martin Aramco F1 Team
P
1:44.683 + 1.199 24
13. Alexander Albon Williams Racing
P
1:44.737 + 1.253 24
14. Franco Colapinto Williams Racing
P
1:44.749 + 1.265 22
15. Valtteri Bottas Stake F1 Team Kick Sauber
P
1:44.785 + 1.301 23
16. Daniel Ricciardo Visa Cash App RB
P
1:45.056 + 1.572 25
17. Lando Norris McLaren Formula 1 Team
P
1:45.156 + 1.672 24
18. Pierre Gasly BWT Alpine F1 Team
P
1:45.391 + 1.907 21
19. Esteban Ocon BWT Alpine F1 Team
P
1:45.810 + 2.326 23
20. Guanyu Zhou Stake F1 Team Kick Sauber
P
1:45.947 + 2.463 24
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Hulken i forsvar for Kevin: Lav det strafsystem om Azerbaijans GP: 3. frie træning »