Vi er kommet for sent i gang

Den kedelige sætning, der fortæller om problemer med udvikling af 2024 raceren, kommer desværre fra Kevin Magnussens nye chef, Ayao Komatsu, der allerede nu melder ud, at man ikke skal sætte forhåbningerne for højt.

Kevin Magnussens Haas i svøb . Copyright BMF1.dk

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 22/1 2024 klokken 14:01

2023 var nok det værste år i Formel 1 for HAAS Formel 1 holdet, der sluttede som det dårligste hold. En sæson hvor de to erfarne kørere, Kevin Magnussen og Nico Hülkenberg, kæmpede med alt hvad de havde, til ingen verdens nytte.

Relativt tideligt, blev det meldt ud fra daværende holdchef, Günther Steiner, at man havde indset at der var fundamentale problemer med deres bil, som krævede større ændringer.

Det blev der så arbejdet på, men mens Steiner ville bruge energien på at udvikle bilen i den retning den var startet ud, ville holdejer Gene Haas hellere have, at man så på vinderbilen og således lod sig inspirere af Red Bull.

Det endte med at få Resta til at gå, kort inden Steiner blev fyret og Ayao Komatsu indsat om overordnet ansvarlig.

Hele den øvelse og efterfølgende ballade, har, ifølge Ayao Komatsu, kostet udviklingstid, hvilket betyder at de allerede nu, inden den nye bil har kørt en meter, er bagud.

Så når der kommer meldinger ud om, at den nye bil skulle passe Kevin godt, er det nok mest ønsketænkning, indrømmer Ayao Komatsu, der dog er enig med Magnussen i den måde bilen skal køre på, hvorfor det lader til at blive godt, når bilen er klar.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Haas-racer kommer til at passe Kevin bedre Enormt pres, allerede inden sæsonstarten »