Magnussen havde ofte problemer med at få det maksimale ud af Haas-bilen. Til forskel fra Hülkenberg.
Kevin foretrækker en bil, som han kan stole på, når han træder på bremsen fremfor at være bekymret for, at bagenden vil skride ud i indgangen til et sving.
Og der er måske godt nyt på vej til danskeren, fordi nu siger den nye Haas-chef, Ayao Komatsu, at den nye bil vil passe bedre til Kevin end sidste års racer.
Dog har teamet ikke fået løst alle svaghederne fra sidste års bil som gør, at de problemer danskeren oplevede i seneste sæson ikke er helt “eliminieret.”
“Jeg vil ikke sige, at de er elimineret, elimineret er et stort ord, men vi har helt klart forbedret os på det punkt,” siger Haas-bossen ifølge
motorsport.com .
"Han er en kører, der har brug for en stabil racer i indgangen til svingene og konsistent balance i gennem et sving."
Komatsu om sit forhold til Haas-kørerne, og hvordan han vil lede Haas-holdet
“Jeg har selvfølgelig kendt Kevin i nogle år. Jeg nød virkelig at arbejde med Hülkenberg sidste år. Jeg kendte ham ikke før det.”
Japaneren forklarer også, hvordan han har tænkt sig at lede Haas-teamet.
“De ved begge, at jeg er ret ligetil. Jeg siger, hvad jeg tænker. Jeg er ikke aggressiv eller noget som helst, men jeg er no bullshit-typen, vi har ikke noget tid at spilde.”
"Med hensyn til vores styrker og svagheder, forstår vi hinanden ret godt. Vi har en god, åben og gennemsigtig dialog, så det er jeg glad for."
Komatsu har været en del af Haas-holdet siden teamets begyndelse, men det er første gang i karrieren, at han skal stå i spidsen for et Formel 1-hold som holdchef.