Formel 1-biler er nogle store kulfiber-klodser der hiver massive G-kræfter og kører over 300 km/t.
Til trods for at bilerne er meget solide, grundet kulfiber-konstruktionen, og har sensorer på næsten alt, så kan små fejl alligevel snige sig ind.
Esteban Ocon fik smidt en ny kontrakt i postkassen, og da blækket var tørt, så mistede Ocon farten. Det kunne tænkes, at nu kunne han skovle penge ind og smække stængerne op. Sådan var situationen ikke og Ocon er en ambitiøs racerkører.
Esteban Ocon. Portugals GP 2021
Copyright Alpine F1
Problemet måtte findes et andet sted end hos Ocon, da Alonsos bil godt kunne performe. Derfor fik Alpine og Ocon nok, og de skiftede chassis og flere dele inden løbet på Silverstone, i håbet om at det ville eliminere fejlen. Og de fik ret.
Ocon udtaler til Racefans.net, at farten blev fundet med det samme under første frie træning i sidste weekend på Silverstone. Det betød også, at franskmanden fik de første point i lang tid, da det gik for sig i søndagens løb.
Gode nyheder for teamet, men ikke så gode for Fernando Alonso, da Ocon nu har værktøjet til at genoptage duellen.