Kinas GP: 2. frie træning. Bottas svarer igen

Efter at Ferrari viste stor styrke i første træning, ved at være hurtigst af alle, tilmed medium dæk monteret, slog Bottas igen i den anden træning, hvor han viste Mercedes potentialet. Vettel var dog lige efter.

Lewis Hamilton . Copyright Mercedes

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 12/4 2019 klokken 09:04

Vejret var ikke ligefrem bedre i den anden træning, end i den første. Men tempoet blev skruet en anelse op, trods alt.

Valteri Bottas sluttede som den hurtigste i den anden træning, men kun lige. Sebastian Vettel i Ferrarien, der var hurtigst i den første træning, sluttede kun små 3 hundrededele sekund efter den finske kører.

På den måde, var der absolut ikke utilfredshed hos Ferrari, men der var bekymringer i forhold til Leclerc, der ser ud til at skulle have en ny motor, efter fejlen i Bahrain for 14 dage siden.

Hamilton i den anden Mercedes, havde slet ikke samme fart i sin maskine, som kollegaen, hvilket betød at hans hurtigste tid, kun var god nok til P4, tilmed hele 7 tiendedele sekund langsommere end Bottas.

Ind mellem Vettel og Hamilton, fik Verstappen sat sin Red Bull racer, der igenoverrasker med Honda motoren.
Banen i Kina, er en bane der kræver meget af motorerne, hvorfor der var mange der havde forudset, at denne bane ville blive meget udfordrende for Red Bull. Men det ser ikke ud til at være tilfældet.

Hos Renault, var det Ricciardo der viste vejen i den førte træning, mens det var Hülkenberg der tog den i den anden.

Ligeledes byttede de to McLaren kørere plads, med Sainz oppe som nummer 6 i denne anden træning. Det begynder at se ret lovende ud for McLaren.

Mindre godt var det derimod for Haas, der med en ny opdateret bagvinge, viste gode takter i den første træning, men faldt helt ned på P16 og P17, med Magnussen som den hurtigste af de to, her i den anden træning.

Hos Alfa Romeo, klarede Kimi Räikkönen sig igen bedst, mens de dog i det mindste fik Giovinazzi ud på banen i denne anden træning. Han sluttede dog nede på P18, med kun de to Williams kørere efter sig. Tilmed kun lige, da der var blot to tiendedele sekund ned til Kubica, der igen var den hurtigste Williams mand.

Presset på Pierre Gasly i Red Bull, fik lige et ekstra nøk, da han endnu engang var langt efter Verstappen i den anden Red Bull racer.

Hele 9 tiendedele sekund skilte de to, hvilket betød at Gasly endte nede som nummer 10, mens Verstappen sluttede som nummer 3.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Valtteri Bottas Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:33.330 + 0.000 37
2. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
P
1:33.357 + 0.027 33
3. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
P
1:33.551 + 0.221 29
4. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:34.037 + 0.707 32
6. Carlos Sainz Jr. McLaren Formula 1 Team
P
1:34.141 + 0.811 36
7. Charles Leclerc Scuderia Ferrari
P
1:34.158 + 0.828 13
8. Lando Norris McLaren Formula 1 Team
P
1:34.296 + 0.966 38
10. Pierre Gasly Oracle Red Bull Racing
P
1:34.455 + 1.125 32
16. Kevin Magnussen Moneygram Haas F1 Team
P
1:34.788 + 1.458 34
17. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
P
1:35.704 + 2.374 32
19. Robert Kubica Williams Racing
P
1:36.121 + 2.791 38
20. George Russell Williams Racing
P
1:36.229 + 2.899 35
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Kinas GP: 1. frie træning. Vettel i top. Kinas GP: 3. frie træning. Albon i kæmpe uheld. »