Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 12/4 2019 klokken 09:04
Vejret var ikke ligefrem bedre i den anden træning, end i den første. Men tempoet blev skruet en anelse op, trods alt.
Valteri Bottas sluttede som den hurtigste i den anden træning, men kun lige. Sebastian Vettel i Ferrarien, der var hurtigst i den første træning, sluttede kun små 3 hundrededele sekund efter den finske kører.
På den måde, var der absolut ikke utilfredshed hos Ferrari, men der var bekymringer i forhold til Leclerc, der ser ud til at skulle have en ny motor, efter fejlen i Bahrain for 14 dage siden.
Hamilton i den anden Mercedes, havde slet ikke samme fart i sin maskine, som kollegaen, hvilket betød at hans hurtigste tid, kun var god nok til P4, tilmed hele 7 tiendedele sekund langsommere end Bottas.
Ind mellem Vettel og Hamilton, fik Verstappen sat sin Red Bull racer, der igenoverrasker med Honda motoren.
Banen i Kina, er en bane der kræver meget af motorerne, hvorfor der var mange der havde forudset, at denne bane ville blive meget udfordrende for Red Bull. Men det ser ikke ud til at være tilfældet.
Hos Renault, var det Ricciardo der viste vejen i den førte træning, mens det var Hülkenberg der tog den i den anden.
Ligeledes byttede de to McLaren kørere plads, med Sainz oppe som nummer 6 i denne anden træning. Det begynder at se ret lovende ud for McLaren.
Mindre godt var det derimod for Haas, der med en ny opdateret bagvinge, viste gode takter i den første træning, men faldt helt ned på P16 og P17, med Magnussen som den hurtigste af de to, her i den anden træning.
Hos Alfa Romeo, klarede Kimi Räikkönen sig igen bedst, mens de dog i det mindste fik Giovinazzi ud på banen i denne anden træning. Han sluttede dog nede på P18, med kun de to Williams kørere efter sig. Tilmed kun lige, da der var blot to tiendedele sekund ned til Kubica, der igen var den hurtigste Williams mand.
Presset på Pierre Gasly i Red Bull, fik lige et ekstra nøk, da han endnu engang var langt efter Verstappen i den anden Red Bull racer.
Hele 9 tiendedele sekund skilte de to, hvilket betød at Gasly endte nede som nummer 10, mens Verstappen sluttede som nummer 3.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)