Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 15/11 2019 klokken 21:11
1. trænings tider kunne ikke bruges til meget, men den anden var langt mere informativ.
Op til Brasiliens Formel 1-grandprix havde FIA endnu engang valgt at præcisere reglementet omkring motorerne, hvilket mange mente var rettet mod Ferrari. Men med de tider, som Ferrari viste i denne anden træning, var der ikke meget der tydede på, at det havde nogen effekt.
Leclerc, der kommer til start med en straf på søndag, som følge af at han har måtte få endnu en motor i brug, formåede ikke at følge med Sebastian Vettel i den anden Ferrari, der igen i denne weekend, virkede som sit gamle sultne jeg.
De to Ferrarier var dog ikke så langt foran de andre.
Max Verstappen i Red Bull raceren sluttede blot 0,134 sekund efter Vettel, mens Bottas, der igen var hurtigste Mercedes mand, kun var 2 hundrededele sekund længere bagud.
Hamilton sluttede på P5, lige over 2 tiendedele sekund efter Vettel.
Hos HAAS var det Kevin Magnussen der viste vejen igen, da han placerede sig helt oppe som nummer 6, dog hele 7 tiendedele sekund efter Hamilton.
Grosjean i den anden HAAS, var 3 tiendedele sekund langsommere end Magnussen, men sluttede helt ned på P16, hvilket understreger hvor tæt midterfeltet er.
Hos Williams, der er mere presset end nogensinde før, som følge af mangel på reservedele, var Kubica ikke ligefrem dagens helt, da han kørte af og ramte barrieren ret hårdt med store skader til følge.
Renault, der kæmper hårdt mod McLaren om placering som "best of the rest", fik Daniel Ricciardo op lige efter Kevin på P7, mens Hülkenberg i den anden Renault sluttede indenfor rimelighedens grænse på P11.
McLaren, derimod, måtte se deres to kørere ende langt fra hinanden. Sainz på P10 og Norris på P18 med kun Williams bag sig.
I morgen er der igen varsel om regn, men med en mindre sandsynlighed end i dag, så der er håb for de hold, som ønsker at optimere setupet til kvalifikationen.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)