Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 9/11 2018 klokken 19:11
Tempoet blev gevaldig skudt i vejret i den anden træning. Hvilket heldigvis også gjalt for HAAS, der igen viste virkelig gode takter.
Grosjean havde igen overtaget, men afstanden mellem de to var ikke større end at det kunne tilskrives, at Kevin ramte lidt trafik i sit første forsøg på friske dæk.
Træningen blev indledt i højt tempo, da der var rygter om, at det kunne komme til at regne under træningen.
Regnen kom, men først efter en times træning og så var det i første omgang så lidt, at det ikke gjorde nogen forskel.
Første trænings hurtigste mand, Max Verstappen, havde en udfordrende start på anden træning, da der var problemer med hans bil, hvilket betød at han først kom ud, omkring halvvejs inde i træningen.
Dog var han hurtigt med, da han endelig kom ud, men måtte se sig slået af holdkammerart Daniel Ricciardo.
Relativt tidligt i anden træning, var der dog en der fik en noget større nedtur. Det var Nico Hülkenberg, der i sidste sving ramte græsset og blev sendt i armco barrieren.
Det betød at hans træning allerede sluttede der, hvilket igen var årsagen til, at han sluttede som den langsommeste af alle.
Perez, der i første træning havde udlånt sin bil til Latifi, måtte erkende, at det måske ikke kun var Latifi den var galt med, da han sluttede i bunden af første træning.
Men efter nogle justeringer, lykkedes det for Perez, at få Force India raceren til at fungere markant bedre, hvilket var nok til at sende ham tæt på holdkammerart Ocon.
En der dog ikke formåede at gøre det ret meget bedre i anden træning, end i første, var Stoffel Vandoorne. Kun Hartley i Toro Rosso og Stroll i Williams, var langsommere.
Grosjean sluttede igen, som den bedste af resten, men selvom der kun var 2 tiendedele ned til Magnussen, formåede Leclerc at sætte Alfa Romeo Sauber raceren ind mellem dem.
Det gode for HAAS var dog, at de igen var markant hurtigere end Renault, der dog kun havde en bil kørende. Det var dog værd at bemærke, at Magnussen var et halvt sekund hurtigere end Sainz.
Alonso, der stadig jagter rekorden for flest kørte løbsomgange, klarede sig rimeligt godt og placerede McLarens orange lyn oppe som nummer 13.
Mercedes satte sig på de to hurtigste tider. Bottas var hurtigst, men kun 3 tusindedele sekund adskilte Bottas og Hamilton.
Sebastian Vettel var igen med fremme og sluttede som nummer 3, blot 7 hundrededele sekund efter Hamilton.
Der blev brugt megen tid på løbssimulering og det med god grund.
Vi kunne se, at dækkene faldt fra hinanden, når der blev kørt langt. Dem der kan få dem til at holde længest, er dem der vinder på søndag.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)