Da træningen startede var der melding om at der kunne være regn på vej, så mange valgte at komme ud og sætte en tid med det samme, for at være på den sikre side.
Regnen udeblev dog og vi fik en spændende 3. frie træning med rigtig meget aktivitet og en verdensmester der ikke helt havde styr på teknikken.
Brasiliens Grand Prix 2018. Kevin Magnussen under fredagens frie træninger
Copyright Haas F1
Haas var igen godt med og lå sikkert i top 10 hele vejen. Charles Leclerc ligger også godt med i best-of-the-rest kampen, men Haas slutter 7. og 8. hurtigst. Haas har bedre styr på raceren end de seneste par løb og med danske briller er det dejligt at se Kevin foran Romain Grosjean.
Red Bull var meget overlegne i træningen. Den første halve time holdt de stille i garagen og så meget afslappede ud. Red Bull har nok fornemmet at kampen om pole position står mellem Mercedes og Ferrari, så derfor skal teamet allerede nu fokusere på race speed.
Dog skal man også huske at Daniel Ricciardo har skiftet en turbo (TC, red.) og derfor rykker 5 pladser tilbage.
Brasiliens Grand Prix 2018. Lewis Hamilton fredag
Copyright Mercedes AMG
Lewis Hamilton kæmpede lidt med teknikken under træningen. Allerede på første omgang, måtte britten afbryde og køre i garagen. Mercedes mekanikerne fik herfra meget travlt med at skille raceren ad og kun 25 minutter efter, kunne Hamilton køre ud igen. Hamilton satte den hurtigste tid, men kørte i garagen bagefter for at få mekanikerne til at kigge yderligere på raceren. I nogle sving kunne der anes lidt hvid røg fra raceren, så enten har motoren valgt en ny pave eller også har Mercedes stadig lidt at se til.
Da der var 5 minutter tilbage, var alle kørere ude, undtagen Lewis Hamilton, som havde parkeret raceren i mekanikernes hænder endnu engang.
Stoffel Vandoorne slutter i bunden af feltet, med Fernando Alonso på 18. pladsen. McLarens racer egner sig slet ikke til de mange hurtige retningsskift på Interlagos banen. Vandoorne var også ved at ramme en fugl på vej rundt på en flyvende omgang. Fuglen kom så tæt på at belgieren måtte spørge over radioen om han havde ramt den.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)