Når Sebastian Vettel debuterer i den racinggrønne Aston Martin bliver det med en anden bemaling på styrthjelmen, end vi har set hidtil.
Med underskriften på kontrakten bliver den firedobbelte verdensmester nemlig også ambassadør for vandfilterproducenten BWT, der i sin branding markedsfører sig med pink som dominerende farve.
BWT var hovedsponsor for det markante pinkfarvede Racing Point team, forgængeren til Aston Martin, hvor producenten fortsætter som sponsor, om end i en mindre dominerende stil.
Vettel har ikke problemer med at hjemlandets farver er forsvundet fra hjelmdesignet.
Bahrain vintertest 1 - Aston Martin. Sebastian Vettel med ny hjelm
Copyright Aston Martin
”Designet er ens, og kernen i budskabet er stadig den samme,” sagde han til
Motorsport.com.
”Holdet har også en historie med BWT. Det er ikke kun et stærkt partnerskab for holdet, men jeg tror på den stærke teknologi bag det at gøre drikkevand tilgængeligt på steder, der normalt kæmper (med adgang til rent vand, red.), og ikke kun de steder, men også andre steder.”
”Jeg har selv teknologien derhjemme. Jeg bruger ikke plastflasker længere, så du undgår plastaffald. Jeg synes også det er godt, at Formel 1 presser meget hårdt for at slippe af med plast i paddocken."
Aston Martin
Copyright Aston Martin
“Jeg har selv gjort mit bedste de sidste par år, så jeg tror, der bare er løsninger derude, og virksomheder som BWT leverer den slags løsninger, og vi skal alle gøres vores for at trives i en bedre verden og bedre fremtid.
”Det vigtigste er at skabe opmærksomhed. Det er en lille ting at male din hjelm i en anden farve, men den når en hel del mennesker, så jeg er glad for at høre, at du har bemærket det,” svarede Vettel vores kollega på Motorsport.com.