Nye motordele til Haas og de andre Ferrari-motoriserede

Til trods for at Ferrari har den stærkeste motor i 2019-sæsonen, så har de endnu ikke vundet et eneste løb indtil videre. Nu vælger Ferrari at skifte en vigtig del i motoren på alle holdene, i kampen om at score flere VM-point

Günther Steiner . Copyright BMF1

Af: Nicki Skaaning (ns@bmf1.dk) d. 27/7 2019 klokken 11:07

Til trods for at Ferrari har den stærkeste motor i 2019-sæsonen, så har de endnu ikke vundet et eneste løb indtil videre. Nu vælger Ferrari at skifte en vigtig del i kampen om vm-point

Ferrari-motoren er kendt for at være en pålidelig og effektfuld motor, som har været et vigtigt våben i kampen om vm-point, nu når alle de Ferrari-motoriserede bilers performance halter bagefter.

Nu meddeler FIA, at fem ud af de seks Ferrari-motoriserede biler, har valgt at få installeret en ny ‘Motor Generator Unit-Kinetic’ (MGU-K) - eller på forståeligt dansk, den generator der er installeret ved baghjulene, som er med til at lade bilens batteri (til hybrid-systemet) op.

De 5 kørere der har fået ny MGU-K, er:
Kevin Magnussen (Haas)
Romain Grosjean (Haas)
Charles Leclerc (Ferrari)
Kimi Räikkönen (Alfa Romeo)
Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)

Derudover vil Charles Leclerc, og Sebastian Vettel også få skiftet deres ‘Energy Store’ (ES).

OM SKRIBENTEN

Nicki fra BMF1 Nicki har været en del af BMF1 siden 2018, og han er en stor bilnørd, som altid har været fan af motorsport.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Det tyske motorsportshjerte bløder Tysklands GP: 3. træning. Hjemmebanehelten sat på »