Af: Nicki Skaaning (ns@bmf1.dk) d. 27/7 2019 klokken 11:07
Til trods for at Ferrari har den stærkeste motor i 2019-sæsonen, så har de endnu ikke vundet et eneste løb indtil videre. Nu vælger Ferrari at skifte en vigtig del i kampen om vm-point
Ferrari-motoren er kendt for at være en pålidelig og effektfuld motor, som har været et vigtigt våben i kampen om vm-point, nu når alle de Ferrari-motoriserede bilers performance halter bagefter.
Nu meddeler FIA, at fem ud af de seks Ferrari-motoriserede biler, har valgt at få installeret en ny ‘Motor Generator Unit-Kinetic’ (MGU-K) - eller på forståeligt dansk, den generator der er installeret ved baghjulene, som er med til at lade bilens batteri (til hybrid-systemet) op.
De 5 kørere der har fået ny MGU-K, er:
Kevin Magnussen (Haas)
Romain Grosjean (Haas)
Charles Leclerc (Ferrari)
Kimi Räikkönen (Alfa Romeo)
Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)
Derudover vil Charles Leclerc, og Sebastian Vettel også få skiftet deres ‘Energy Store’ (ES).