Danske Kevin Magnussen kæmpede alt hvad han kunne, for at presse hver en km/t ud af sin Haas-racer til Bahrains Grand Prix, men desværre uden den store succes.
Teamet havde medbragt en ‘pakke’ med for meget downforce, som ikke passede til den specifikke type bane, hvilket betød at de manglede hastighed på langsiderne.
Teamet har derfor valgt at introducere en ny bagvinge til Kinas Grand Prix, som gerne skulle have lavere vindmodstand.
Bahrains Grand Prix 2019. Kevin Magnussen
Copyright Haas F1
Grunden til at den ikke blev introduceret allerede i Bahrain, skyldes den simple årsag, at den simpelthen ikke var klar endnu.
“Vi havde simpelthen ikke lavere trin - medium downforce pakken” siger Kevin Magnussen.
“Vi har det den her weekend. Men det var ikke klar. Jeg troede ikke at vi manglede det så meget, som vi gjorde.
“Det var okay i kvalifikationen, fordi du har DRS og forskellen bliver mindre end i løbet, når du kører uden DRS, og pludselig har du brug for effektiviten meget mere.