F1 indgår partnerskab med Hot Wheels

Formel 1 har netop indgået et partnerskab med et af de mest velkendte brands indenfor legetøj og biler, derfor venter der spændende ting forude til de Formel 1-interessserede fans.

Ungarns Grand Prix 2024 . Copyright Red Bull Contentpool

Af: Nicki Skaaning (ns@bmf1.dk) d. 9/10 2024 klokken 19:10

Formel 1 er motorsportens kongeklasse, og listen med firmaer der gerne vil samarbejde med et af verdens største brands er ikke til at undgå at lægge mærke til.

Formel 1 har altid haft en enorm fanskare, men med introduktionen af den yderst populære serie "Drive to Survive" på Netflix, steg populariteten massivt. Ikke mindst tiltrak det den yngre generation, som også kunne se spændingen i hurtige biler og fede dueller på alverdens racerbaner.

Med den øgede popularitet åbnede det også op for nye markeder for sporten.
Derfor har Formel 1 og Mattel, Inc., netop annonceret, at de har indgået et partnerskab angående det yderst populære brand Hot Wheels.

Planen er, at Formel 1 i selskab med Hot Wheels vil lancere en masse Hot Wheels produkter. Allerede i år vil det være muligt at købe en Formel 1-Hot Wheels i en speciel Hot Wheels bemaling med firmaets velkendte nummer 68 på fronten af raceren, som en hyldest til året hvor Hot Wheels så sit lys for første gang.

Bilen kommer i størrelse 1:64, så den bliver svær at klemme sig ned i, men fylder godt hjemme på hylden i dagligstuen. Bilen bliver produceret med et metal chassis, og det vil være muligt at skifte dækkene på den.

i 2025 lancerer de så hele paletten af produkter, der vil være alt fra biler af alle holdene, til produkter der appelerer til både børn og voksne samlere. Og man må sige, at Hot Wheels er populær, der er solgt mere end 8 milliarder af de små biler igennem tiden.

De to parter har også givet et par ord med om partnerskabet:

Emily Prazer, Chief Commercial Officer for Formel 1, udtaler: “Dette spændende samarbejde med Mattel vil samle adrenalinen fra motorløb og spændingen ved legetøjsbiler og give mulighed for at se de fine detaljer, der indgår i en F1-bil, alt sammen i din håndflade. Det er mere end blot et partnerskab; det er en fejring af fart, kreativitet og innovation, der vil give fans en ny måde at engagere sig i sporten på,” slutter Emily Prazer.

Roberto Stanichi, Executive Vice President, Hot Wheels & Head of Vehicles and Building Sets hos Mattel, udtaler:
“Hot Wheels har altid handlet om at fremme en udfordrende ånd, så partnerskabet med Formel 1 er et naturligt og spændende match. Det vil bringe to af de største globale fanfællesskaber sammen for at dele deres passion for biler og motorløb."

"I samarbejde med Formel 1 har vi sammensat et program, der giver børn mulighed for at genskabe spændingen ved F1-løb, hvor de kan køre som de professionelle, og det engagerer vores loyale fællesskaber på globalt plan."

"Ligesom Hot Wheels handler Formel 1 om spænding og bilpræstation, og den brede kollektion, vi har skabt, vil tage F1-fandyrkelsen til næste niveau sammen med yderligere forbrugeraktiviteter som digitale og detailaktiveringer,” slutter Roberto Stanichi.

OM SKRIBENTEN

Nicki fra BMF1 Nicki har været en del af BMF1 siden 2018, og han er en stor bilnørd, som altid har været fan af motorsport.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Formel 1 indgår nyt milliard-partnerskab AWS skaber AI-drevet "megahjerne" til Formel 1 »