Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 24/3 2018 klokken 05:03
Det var en meget våd bane, der bød kørerne velkommen, da 3. træning blev skudt i gang i Australien her til morgen, dansk tid.
Heldigvis var det regnen stoppet, hvilket betød at der bare skulle nogle biler ud på banen, for at få den kørt tør.
Alle hold kom ud, med Pirillis Full Wet dæk, med blå sider, men der skulle ikke gå mange minutter inden vi så de første komme ud med de grønne intermedia dæk.
Første til at sætte en tid, var Renault kører Nico Hülkenberg, der med intermedia dæk, satte en tid på lige over 1.39.
Regn-mester Max Verstappen, slog dog kort efter denne tid markant, ved at høvle mere end et sekund af den tid. Det skete dog ikke uden at få pulsen op, da han var tæt på at sætte Red Bull raceren i vægen i sving 10.
Efter en halv time, meldte Alonso tilbage til McLaren pitten, at han mente at det var sidste omgang med intermedia dæk, inden de skulle prøve at gå over på sliks.
Lewis Hamilton, der hidtil i denne weekend, har været manden man skulle slå, startede træningen med et utilsigtet stop, allerede inden han kom ud af pitten. Hvad problemet var, fik vi ingen meldinger om og Mercedes fik hurtigt løst det, så han kunne komme ud og teste.
Kevin Magnussen satte sin første tid, da der var 22 minutter tilbage af træningen. En tid der på ingen måde var overbevisende, men det kunne meget vel tilskrives den trafik der på dette tidspunkt var på banen.
Mercedes havde på dette tidspunkt genindtaget teten, dog med Bottas som den hurtigste denne gang.
Hvis man kunne bruge disse tider til noget, så ser det godt ud for Toro Rosso, der med de Honda motoriserede racerbiler, var med helt fremme, på pladserne 5 og 6.
Ser man på det mindre positive, så havde Force India problemer, hvilket betød, at de slet ikke kom ud med deres biler i denne træning.
Hvorfor de ikke kom ud, fandt vi desværre ikke ud af.
Mod slutningen af træningen, var banen stort set tør, hvilket betød at Vettel i Ferrari, var så sikre på deres bil, at han med 3 minutter igen, som den første, kom ud på sliks.
Det betyder at han lige barbere næsten 6 sekunder af bedste tid.
Vettel og Räikkönen slutter som de hurtigste, med Alfa Romeo Sauber kører Marcus Ericsson, som en overraskende 3. hurtigste mand.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)