Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 15/3 2025 klokken 04:03
Williams kan se ud til at være årets helt store overraskelse.
De havde en fantastik vintertest, som alle mente var på grund af, at de kun testede med lette biler. Men når man ser på det de har vist, ind til videre i denne weekend, ser de faktisk stærke ud.
Mens alle de hurtige tider blev sat på Soft dækkene, var Williams længe blandt de absolut hurtigste, med tider der var sat på Hard dækket, hvilket er meget interessant i forhold til løbet, hvis det ikke bliver vådt, som forventet.
Tilmed er de to Williams kørere utroligt tæt på hinanden. I den anden træning, sluttede de med nøjagtig samme tid, mens i denne 3. var der kun 6 tusindedele sekund mellem dem, i Sainz favør. De sluttede på P6 og P7.
Hos Red Bull var denne 3. træning en meget blandet fornøjelse.
Max Verstappen viste, at Red Bull er med helt fremme. Flere gange var han hurtigst og der skulle ikke meget til, for at han havde stået med hurtigste tid af alle, efter denne træning.
Bilen virkede i bedre balance og selvom at Verstappen klagede lidt over, at den var lidt løs til tider, sluttede han blot 0,081 sekund efter Piastri.
Den anden Red Bull med Liam Lawson, fik ikke sat en tid, da han på sin første omgang fik konstateret udfordringer med noget elektronik i forhold til køling. Et problem Red Bull ikke formåede at få løst i løbet af træningen.
Et andet hold med problemer, må siges at være HAAS.
Bearman kom heller ikke på banen i denne 3. træning. Reparationen af bilen, efter uheldet i 1. træning, lader til at volde holdet store problemer. Vi så ellers at Bearman kom i bilen, sidst i anden træning, som om at de håbede på at de fik lavet det sidste, men her dagen efter, var de så endnu ikke klar. Spændende om de bliver klar til kvalifikationen, eller om de mangler nogle vitale komponenter.
Hos Mercedes gik det anderledes godt, da Russell formåede at klemme sin racer ind mellem Piastri og Verstappen, hvor han sluttede blot 0,039 sekund efter Piastri, mens Antonelli også viste fine takter, da han sluttede på P5, bloot 0,285 sekund efter Piastri.
Piastri i McLaren viste vejen for det papya-farvede hold, mens Norris kæmpede med sin bil, som han så ud til at overkører lidt.
Flere gange så Norris ud til at være på vej mod hurtigste tid, for så at misse et sving kort efter. Det betød at han endte nede som nummer 10, med en tid der var næsten 7 tiendedele sekund langsommere end holdkammerarten. Ikke der hvor han ville være.
Hamilton i Ferrari, viste igen gode takter, men også, at han lige skal have den nye bil ind under huden.
Mens Leclerc igen var med helt i toppen, og sluttede som nummer 4, var Hamilton hele tiden lidt langsommere og mere på hælene. Han sluttede på P8.
Vi skulle helt ned på P14, før vi så den første, der var mere end et sekund efter dagens hurtigste mand, hvilket lover godt for en tæt og spændende kvalifikation.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)