Tysklands GP: 2. træning. Leclerc tager over

Ferrari tog igen fronten, denne gang var det Leclerc der sluttede hurtigst, mens Vettel lige efter. Hamilton og Bottas fulgte lige efter.

Charles Leclerc . Copyright BMF1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 26/7 2019 klokken 16:07

Dagens anden træning, der blev afviklet med asfalt temperaturer på over 50 grader, var en stor udfordring for den nye HAAS konfiguration som Kevin kørte, men bedre for den gamle som Grosjean har.

Grosjean sluttede som nummer , mens Magnussen sluttede nede som nummer 18. Skidt at lave bilen langsommere som de nu åbentlyst har. Tilmed var der nye opdateringer på Kevins bil.

Hvis HAAS sædevarmen er sat lidt ned, så er den det ikke for Pierre Gasly hos Red Bull. Den unge franskmand, der ellers viste gode takter på Silverstone, smadrede Red Bull raceren i sidste sving, efter noget der kun kan tilskrives som en kørerfejl.

Tiderne der blev sat med tunge racere, da holdene stimulerede løbs setup, viste at McLaren var godt med fremme, det samme var Grosjeans HAAS også, mens varmen drillede Renault og især Hülkenberg, der over radioen fik besked på, at han skulle tige stille og kører, når han nu vidste at de ikke kunne gøre noget lige nu.

Ferrari viste igen, at de er stærke og deres biler så ud til at fungere rigtigt godt mens de var tunge.

Men man sidder også og tænker, at Mercedes bare lader dem få disse to træninger, for så for alvor at skrue bissen på, når det gælder til kvalifikationen imorgen, hvor det skulle blive 10 grader koldere.

I bunden, hvor vi igen finder Williams, bliver det mere og mere klart, at Robert Kubica ikke har det der skal til. Russel var markant hurtigere end Kubica.

En helt overraskelse var dog Lance Stroll, der satte en helt vild tid, der sendte ham godt op i feltet. En tid han dog ikke formåede at gentage.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Charles Leclerc Scuderia Ferrari
P
1:13.449 + 0.000 33
2. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
P
1:13.573 + 0.124 30
3. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:13.595 + 0.146 30
4. Valtteri Bottas Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:14.111 + 0.662 30
5. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
P
1:14.133 + 0.684 23
6. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
P
1:14.179 + 0.730 33
11. Carlos Sainz Jr. McLaren Formula 1 Team
P
1:14.662 + 1.213 34
15. Pierre Gasly Oracle Red Bull Racing
P
1:15.089 + 1.640 19
16. Lando Norris McLaren Formula 1 Team
P
1:15.247 + 1.798 29
18. Kevin Magnussen Moneygram Haas F1 Team
P
1:15.470 + 2.021 28
19. George Russell Williams Racing
P
1:16.900 + 3.451 27
20. Robert Kubica Williams Racing
P
1:16.980 + 3.531 26
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Bottas ikke sikker i sædet Red Bull mangler dele »