Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 9/10 2021 klokken 12:10
En meget våd bane, betød at der ikke var den store aktivitet i starten af denne 3. træning, men efter at der var blevet prøvet lidt, kom der for alvor biler ud.
Det betød at der, relativt hurtigt, kom et spor i banen, hvor der var et ganske fornuftigt vejgreb, hvilket igen betød at tiderne faldt voldsomt, hen mod afslutningen af træningen.
Red Bull, der ikke var der hvor de fleste havde forventet under fredagens to træninger, viste pludselig stor styrke på den fedtede bane, mens Mercedes helt modsat, faldt voldsomt tilbage.
Hamilton valgte tideligt at kører i garagen med Mercedesen. Om det var for at skåne bilen eller om der var et problem, var der ingen meldinger om. Det kunne også være for at spare på Intermeda dækkene, som de måske får brug for til kvalifikationen.
Med 10 minutter igen, var der et næsten tørt spor, der under kvalifikation ville have fået hold til at satse og komme ud på sliks, men når det kun er træning, var der mere forsigtighed så der var ingen der ville tage det sats.
Med Pierre Gasly i AlphaTauri som hurtigste mand, ser det godt ud for de Honda motoriserede biler, da Red Bull var 2 og 3. Men om det var retvisende var nok noget mere tvivlsomt, da især Gaslys tid blev sat relativt sent, uden de normalt hurtigste folk var ude og svarer igen.
George Russell var den der slap dårligst fra 3. træning, da han på sin udomgang, tidligt i træningen, kørte af og endte i gruset, som han så blev bugseret væk fra og ikke kunne komme tilbage i garagen igen. Så ingen tid til ham.
Eneste mand, der fik sat en tid, der var langsommere end Hamilton, var Latifi, der ikke var glad for at kører på den fedtede bane.
Hos HAAS viste Schumacher, at han kunne noget af det som hans far var så god til, da han kørte den langsomme racer op på P13, med en tid der var mere end et sekund hurtigere end Marzepin i den anden HAAS.
Spændende om kvalifikationen også bliver våd.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)