Maldonado havde på forhånd ødelagt Renaults chancer for at lave en stor overraskelse – alle i salen vidste det godt: Kevin skulle vende tilbage til Renault og ville dermed være Formel 1 kører i 2016.
Kevin og Jolyon præsenteret som kørere i 2016
Copyright Bil Magasinet BMF1
Renault 3.5 World Series var løbsklassen hvor Kevin Magnussen for alvor slog igennem, så relationen til Renault har altid været god for den unge dansker. Dog kunne Kevin ikke konkurrere med Pastor Maldonados anslåede 350 mio kroner som betaling et sæde.
Ekstra Bladet har gættet på at Bestseller-koncernen har lagt omkring 40 mio kroner for at Kevin kan være med, men dette tal kan være meget højere og meget lavere.
Billeder fra Red Bull Ring 2013 - World Series by Renault
Copyright Renault Sport
Kevin Magnussen vil dermed for tredje år i træk være at finde i Australien når F1 sæsonen sparkes i gang. I 2014 var det som ung og håbefuld debutant. I 2015 var det som afløser for en skadet Alonso og i 2016 vil han være 100% tilbage med fast sæde i et team, hvor ambitionerne bestemt ikke mangler.
Renault forventer at kunne følge op på Lotus' succes i 2015 og levere et par podiepladser.
Holdkammeraten er, set med danske øjne, en ganske ukendt herre, som mest af alt gør sig bemærket med et fornavn der er svært at udtale. Jolyon Palmer er to år ældre (25 år, red.) end Kevin Magnussen og har taget en lidt mere traditionel vej til Formel 1, bl.a. ved at vinde GP mesterskabet i 2014.
I 2015 var Palmer tilknyttet Lotus F1 som reservekører, så da Romain Grosjean skiftede til Haas, var det naturligt at forfremme ham til fast kører. Holdet er nu blevet til Renault GP. Der er store forventninger til den unge brite og Kevin må forventes at få kamp til stregen fra sin holdkammerat fra første løb af.
Kevin og Jolyon præsenteret som kørere i 2016
Copyright Bil Magasinet BMF1
Renault Sport Formula One Team (som er det officielle nye navn) er ikke rigtigt et nyt team. Sidste år hed teamet Lotus F1 og i 2005 og 2006 vandt Renault F1 VM med en ung Fernando Alonso bag rattet. Renault er med for at vinde og ambitionen er at opbygge et top-team i løbet af få år.