Efter Red Bull i 2023, formåede at vinde 21 ud af de 22 løb der blev afviklet, kunne man forvente at dette års racer, ville være en evolution af vinderbilen, med fokus på de mindre ting, der kunne rette de få fejl som man må have oplevet hen over den seneste sæson.
Men sådan ser det ikke ud til at være, når man ser nærmere på de billeder der er kommet frem af RB20.
Noget af det mest bemærkelsesværdige, er at Red Bull og Adrian Newey, har valgt at vise elementer, der i stor grad ligner noget af det som Mercedes forgæves forsøgte sig med, på deres forfejlede W13.
Når Newey har valgt at gå den vej, er der næppe tvivl om, at han har fundet en måde til at få det til at fungere på, hvis der ikke er tale om ren vildledning fra Red Bull's side.
En anden stor ændring, er køleindtaget, der er blevet markant mindre, samtidig med at det nu sidder inde med center af bilen, frem for på tværs ved sidepodden.
Red Bull siger selv, at de har formået at øge deres køleevne på motoren, samtidig med at kølehullet er blevet mindre, hvilket giver en stor aerodynamisk fordel.
Set i forhold til de øvrige biler, der er blevet præsenteret, er der noget der tyder på, at Red Bull igen er stukket af, hvis deres nye tiltag virker.
RB20 - Red Bulls 2024 racer der skal sikre Max Verstappen endnu et VM
Copyright Red Bull Contentpool
RB20 - Red Bulls 2024 racer der skal sikre Max Verstappen endnu et VM
Copyright Red Bull Contentpool