2018 er den sæson med flest løb, nogensinde i Formel 1 historien. Men samtidig også den sæson, hvor de har færrest Power Units til rådighed.
En Power Unit består af følgende elementer:
ICE, der er det vi kalder en motor.
TC, som er Turbo Charger.
MGU-H, der er en generator der tilsluttes udstødningen.
MGU-K, der er den generator der opsamler kinetisk energi.
ES, som er batteriet.
CE, der er motorstyringen.
Hver kører har 3 ICE, 3 TC, 3 MGU-H, 2 MGU-K, 2 ES og 2 CE til rådighed. Overskrides dette, udløser det en straf.
Her er status over kørernes forbrug til dato:
Kører |
Hold |
ICE |
TC |
MGU-H |
MGU-K |
ES |
CE |
Hamilton |
Mercedes |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
Bottas |
Mercedes |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
Vettel |
Ferrari |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Räikkönen |
Ferrari |
2 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Ricciardo |
Red Bull |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Verstappen |
Red Bull |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
2 |
Hülkenberg |
Renault |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
Sainz |
Renault |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
Perez |
Force India |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
1 |
Ocon |
Force India |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
Grosjean |
HAAS |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
Magnussen |
HAAS |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
Alonso |
McLaren |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
Vandoorne |
McLaren |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Hartley |
Toro Rosso |
6 |
5 |
5 |
5 |
3 |
3 |
Gasly |
Toro Rosso |
5 |
5 |
5 |
4 |
3 |
3 |
Ericsson |
Sauber |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
Leclerc |
Sauber |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
Stroll |
Williams |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
Sirotkin |
Williams |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
Når man ser på det, så har Toro Rosso virkelig brugt nogle Honda komponenter, mens Williams ser ud til at have brugt overraskende få.