Belgiens GP: startopstillingen

Formel 1-feltet er rykket til Belgien, og kørerne er klar til at indtage den legendariske racerbane Spa. Her er startopstillingen til søndagens GP.

Belgiens Grand Prix 2019 . Copyright Renault F1

Af: Nicki Skaaning (ns@bmf1.dk) d. 30/8 2020 klokken 10:08

Hele Formel 1-feltet er rykket til den berømte racerbane Spa Francorchamps, der med sine 7 km er sæsonens længste bane.

Kvalifikationen til løbet foregik uden det helt store drama, og Haas-teamets motorskifte overskred ikke de tilladte brug af tre motorer på en sæson. Derfor er der ikke nogle umiddelbare straffe til nogle af kørerne på start gridden til søndagens løb.

Du kan se hele startopstillingen her:

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren er startet på.

P. Kører Team Dæk Tid Omg
1. Lewis Hamilton Mercedes AMG
M
1:41.252 15
2. Valtteri Bottas Mercedes AMG
M
1:41.763 17
3. Max Verstappen Red Bull Racing
M
1:41.778 17
5. Alexander Albon Red Bull Racing
S
1:42.264 15
7. Carlos Sainz Jr. McLaren
S
1:42.438 15
10. Lando Norris McLaren
S
1:42.657 17
11. Daniil Kvyat Scuderia AlphaTauri
P
1:42.730 12
12. Pierre Gasly Scuderia AlphaTauri
P
1:42.745 12
13. Charles Leclerc Ferrari
P
1:42.996 12
14. Sebastian Vettel Ferrari
P
1:43.261 12
15. George Russell Williams
P
1:43.468 11
17. Romain Grosjean Haas F1 Team
P
1:43.838 6
19. Nicholas Latifi Williams
P
1:44.138 6
20. Kevin Magnussen Haas F1 Team
P
1:44.314 8
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Nicki fra BMF1 Nicki har været en del af BMF1 siden 2018, og han er en stor bilnørd, som altid har været fan af motorsport.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Kommer Ferrari til at miste kunder? Pirelli: De hurtigste pitstop-strategier »