Eifels GP: Startopstillingen

Formel 1 er rykket til Tyskland, hvor feltet skal gense en legendarisk bane. Her er startopstillingen til Eifels Grand Prix.

70 års jubilæums GP 2020 . Copyright Haas F1

Af: Nicki Skaaning (ns@bmf1.dk) d. 11/10 2020 klokken 00:10

Formel 1 er kommet over halvvejs i en 2020-sæson der byder på gensyn med gamle kendinge og helt nye baner på kalenderen.

Denne gang er feltet rykket til Tyskland, hvor der skal køres på den legendariske Nürburgring. Vejret satte en stopper for fredagens træninger, så derfor var der spænding, da pladserne skulle fordeles.

Sidst der blev kørt F1 på banen var i 2013, så derfor er det sparsomt hvilke data feltet har på banen.

Her er startopstillingen til søndagens Eifels Grand Prix:

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren er startet på.

P. Kører Team Dæk Tid Omg
1. Valtteri Bottas Mercedes AMG
P
1:25.269 19
2. Lewis Hamilton Mercedes AMG
P
1:25.525 18
3. Max Verstappen Red Bull Racing
P
1:25.562 15
4. Charles Leclerc Ferrari
P
1:26.035 18
5. Alexander Albon Red Bull Racing
P
1:26.047 15
8. Lando Norris McLaren
P
1:26.458 18
10. Carlos Sainz Jr. McLaren
P
1:26.709 20
11. Sebastian Vettel Ferrari
P
1:26.738 16
12. Pierre Gasly Scuderia AlphaTauri
P
1:26.776 16
13. Daniil Kvyat Scuderia AlphaTauri
P
1:26.848 16
15. Kevin Magnussen Haas F1 Team
P
1:27.125 16
16. Romain Grosjean Haas F1 Team
P
1:27.552 10
17. George Russell Williams
P
1:27.564 9
18. Nicholas Latifi Williams
P
1:27.812 9
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Nicki fra BMF1 Nicki har været en del af BMF1 siden 2018, og han er en stor bilnørd, som altid har været fan af motorsport.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Eifels GP: Kvalifikationen LIVE Mercedes-kørere: Der er for mange træninger »