Ungarns GP: 2. frie træning - Ricciardo foran igen

Kevin Magnussen kom sent i gang med 2. frie træning og sluttede i den tunge ende af feltet. Træningen blev afbrudt to gange på grund af uheld fra hhv. Pascal Wehrlein og Jolyon Palmer.

Barcelona 2017 pre-season test 2 - Haas F1 . Copyright Haas F1

Af: Nicolai Ascanius (nj@bmf1.dk) d. 28/7 2017 klokken 15:07

2. frie træning fra Hungaroring i Ungarn, var en varm affære. Luften var 26 grader og asfalten var hele 35 grader. Træningen var præget af de 2 røde flagperioder. Kevin holdt i garagen det meste af træningen, desværre, mens teamet arbejdet intenst på at få bilen køreklar igen.

Barcelona 2017 pre-season test dag 1. Red Bull. Daniel Ricciardo
Copyright Red Bull Contentpool


Daniel Ricciardo var igen hurtigst, med både Ferrari og Mercedes til at ånde ham i nakken. Bagerst i feltet ligger de to Sauber racere.


Opgivende Palmer
Copyright Allan Haslund


Træningen blev afbrudt efter en times kørsel, ved at Pascal Wehlein kørte galt i sving 11 og snurrede rundt på dramatisk vis med skader på begge sider af raceren.

Et kvarter senere var den gal igen, denne gang med Jolyon Palmer som snurrede rundt i sving 14 og ødelagde bagenden af raceren. Palmer slutter 16. hurtigst mens holdkammeraten, Nico Hülkenberg, var markant længere oppe på resultatlisten, som 7. hurtigste.


McLaren var igen uheldig med deres motor. Stoffel Vandoorne måtte køre i pitten med en tydelig mislyd fra motoren. Begge McLaren slutter dog pænt i top-10.

Kevin Magnussen havde en lang dag i garagen. Først kl 15:05 kunne han begynde at tage hjelm på, og køre ud.
I 1. frie træning, kørte Antionio Giovinazzi galt i Kevins racer (i sving 11), og først klokken 15:09 forlod han garagen for første gang. Han nåede dog kun 3 omgange før der var rødt flag for anden. Kevin slutter på 17. pladsen og fik bare kørt 10 omgange sat.

Bestemt ikke en optimal fredag for danskeren, men på den positive side, så slutter Magnussen lige foran Romain Grosjean, som ellers nåede at køre over dobbelt så mange omgange.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Daniel Ricciardo Oracle Red Bull Racing
SS
1:18.455 + 0.000 32
2. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
SS
1:18.638 + 0.183 28
3. Valtteri Bottas Mercedes-AMG Petronas F1 Team
SS
1:18.656 + 0.201 33
4. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari
SS
1:18.755 + 0.300 28
5. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
SS
1:18.779 + 0.324 31
6. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
SS
1:18.951 + 0.496 25
8. Fernando Alonso McLaren Formula 1 Team
SS
1:19.815 + 1.360 31
10. Stoffel Vandoorne McLaren Formula 1 Team
SS
1:19.909 + 1.454 18
14. Lance Stroll Williams Racing
SS
1:20.791 + 2.336 31
15. Felipe Massa Williams Racing
SS
1:20.869 + 2.414 22
17. Kevin Magnussen Moneygram Haas F1 Team
SS
1:21.345 + 2.890 11
18. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
SS
1:21.504 + 3.049 25
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Nicolai fra BMF1 Nicolai grundlagde Bil Magasinets Formel 1 side sammen med Allan og har en række Formel 1 web-projekter bag sig. Udover al teknikken, har Nicolai skrevet om Formel 1 siden 1997.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Ungarns GP: 1. frie træning. Vasseur en ombejlet mand »