Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 10/3 2025 klokken 08:03
Det er ikke overraskende rivalerne fra Red Bull, der har set nærmere på optagelser fra vintertesten, der ifølge dem, viser at både Ferrari og Mclaren, anvender et bagvinge koncept, der får deres bagvinger til at flekse, så de giver mindre drag.
Meget i stil med det som McLaren anvendte på deres frontvinger sidste år.
Vingerne er designet, så de overholder FIA's statiske tests, men når de kommer ud på langsiderne, er stykket større og anderledes, hvilket får bagvingerne til at ligge sig ned, så de får en mini DRS fordel, på tidspunkter hvor man ikke må aktivere DRS.
Red Bull så det allerede under vintertesten, men til trods for at FIA blev gjort opmærksom på det, valgte man ikke at gøre noget i første omgang.
FIA har dog valgt, at bede holdene om at montere et ekstra kamera på bilerne, som filmer bagud mod bagvingen, så man kan se om de skulle flekse mere end tilladt.
Red Bull lader dog ikke til at være helt tilfredse med at de har reageret så langsomt, hvorfor det forventes at der kommer en officiel protest efter første træning på fredag.