Mexicos GP: 2. frie træning. Ricciardo hurtigst.

Den første træning, viste at Mercedes igen var skræmmende hurtig, selvom det var Ferrari der havde behov for at vise sig frem. Men anden træning viste noget andet, med Red Bull helt i front.

Spaniens Grand Prix 2017. . Copyright Red Bull Contentpool

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 27/10 2017 klokken 22:10

Træningen startede med, at HAAS kører, Romain Grosjean satte sin racer af, så træningen blev midlertidig afbrudt. Han kom dog tilbage til pitten, med en punktering, der betød at han efterlod vragrester på banen, hvilket var det der gav det røde flag.

I den anden HAAS racer, udnyttede Kevin Magnussen, at han var tidligt ude og fik sat en tid før Grosjean spandt, hvilket efterlod ham øverst på listen over tider der var sat. Noget vi gerne ville se senere i træningen også.

Det skete så absolut ikke. Kevin havde ikke ligefrem den bedste træning, dog uden at vi fik meldinger om at der var problemer. Eneste han direkte slog, var Marcus Ericsson i Sauber raceren, mens Wehrlein i den anden Sauber, var 12 tusindedele sekund hurtigere end Kevin, på 16. pladsen.

Halvvejs inde i træningen, blev Bottas nye banerekord slået. Denne gang var det Daniel Ricciardo i Red Bull, der viste hvordan man kommer hurtigst rundt på banen. Hans tid var 1.17.801.

Sebastain Vettels første forsøg på, at sætte en hurtig omgang, blev ødelagt af en utæt brandslukker, der lukkede lidt pulver ud i hans sæde, hvilket ikke lød til at være synderligt behageligt.

Ferrari fik dog fikset Vettels bil, relativt hurtigt, så han kunne komme ud og få nogle kilometer i bilen, hvilket sendte ham op i toppen af felet.

Pierre Gasly havde også udfordringer med hans Red Bull racer, hvilket betød at han, som Grosjean, ikke fik trænet meget i dag. Begge var også ude af første træning, hvor deres biler var lejet ud til unge talenter.

Hos McLaren, var det igen Vandoorne der havde problemerne.
En ny motor var ikke det helt optimale, selvom det vist ikke var den der var problemet, men mere at der ikke havde været nok tid til at smide den i bilen.

Hos Renault holdt Hülkenberg fast i sit genvundne overtag, der dog i 1. træning nærmest ikke var eksisterende. Denne gang var der dog noget større afstand mellem de to, da han sluttede hele 3 tiendedele foran spanieren.

Williams havde ikke en god dag på kontoret, da de placerede sig nede som nummer 12 og 14, med ex-pensionist Massa som den hurtigste af de to.

Den store hjemmebane helt, Sergio Perez fra Force India, var hurtigste mand på det lysserøde hold, hvilket der helt sikkert er mange af de lokale, der var ret glade for.

Værd at bemærke er det, at der kun var 2,5 sekunder mellem de 18 der fik sat en rigtig tid. Så det er meget tæt.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Daniel Ricciardo Oracle Red Bull Racing
P
1:17.801 + 0.000 26
2. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:17.932 + 0.131 40
3. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
P
1:17.964 + 0.163 17
4. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
P
1:18.051 + 0.250 35
5. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari
P
1:18.142 + 0.341 40
6. Valtteri Bottas Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:18.299 + 0.498 43
7. Fernando Alonso McLaren Formula 1 Team
P
1:18.508 + 0.707 26
12. Felipe Massa Williams Racing
P
1:19.206 + 1.405 37
14. Lance Stroll Williams Racing
P
1:19.524 + 1.723 42
15. Stoffel Vandoorne McLaren Formula 1 Team
P
1:19.844 + 2.043 32
17. Kevin Magnussen Moneygram Haas F1 Team
P
1:20.318 + 2.517 35
20. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
P
1:25.526 + 7.725 3
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Mexicos GP: 1. frie træning. Bottas topper Mexicos GP: 3. Frie træning »