Vi kan lige så godt tage den med det samme. Carlos Sainz Jr. i Williams, ser ud til at være en helt fantastisk kombination.
Under torsdagens anden testsession, som vi har valgt at kalde Part 4, viste Sainz og Williams, at de har noget at skyde med i år, da de sluttede hurtigst af alle.
Holdchef, James Vowles var dog lidt forsigtig i sin konklusion efter træningen, da han mente at vide, at Williams var eneste hold der kørte i kvalifikations-mode, hvorfor han mente at deres placering var lidt udenfor scope.
Men når man ser på data, er det virkelig lovende takter Williams viser, med tider der var bedre end sidste års kvalifikation til løbet i Bahrain, så slet ikke ved siden af.
Lige efter Sainz, fandt vi begge Ferrarier, der også ser ud til at være i virkelig god form, forud for åbningsløbet i Australien. Hamilton var hurtigst af de to.
Mercedes fortsatte de gode takter fra dag 1, og sluttede med dagens 4. og 5. hurtigste tid.
Hos McLaren og Red Bull, var det tydeligt at man testede tungt, så deres tider var ikke i top. Tilmed sad Verstappen over torsdag, hvilket betød at det var Lawson der tog hele testen. Verstappen tager så hele testen fredag.
Williams valgte også kun at kører med en mand torsdag, Sainz, for så at give Albon hele fredagen.
Hos HAAS så det endnu engang helt håbløst ud. Ocon var næsten 4 sekunder langsommere end Sainz, mens Bearman var mere end 5 sekunder efter dagens hurtigste mand. Det ser virkelig ikke lovende ud for HAAS i år.
Her er der et overblik over dagens tider:
Placering |
Hold |
Kører |
bedste tid |
antal kørte omgange |
1 |
Williams |
Sainz |
1.29,348 |
127 |
2 |
Ferrari |
Hamilton |
1.29,379 |
45 |
3 |
Ferrari |
Leclerc |
1.29,431 |
83 |
4 |
Mercedes |
Russell |
1.29,778 |
71 |
5 |
Mercedes |
Antonelli |
1.29,784 |
87 |
6 |
Aston Martin |
Stroll |
1.30,229 |
57 |
7 |
Red Bull |
Lawson |
1.30,252 |
91 |
8 |
Alpine |
Doohan |
1.30,368 |
80 |
9 |
Alpine |
Gasly |
1.30,430 |
40 |
10 |
Racing Bulls |
Hadjar |
1.30,675 |
94 |
11 |
Aston Martin |
Alonso |
1.30,700 |
45 |
12 |
Racing Bulls |
Tsunoda |
1.30,793 |
46 |
13 |
McLaren |
Piastri |
1.30,821 |
44 |
14 |
McLaren |
Norris |
1.30,882 |
77 |
15 |
Sauber |
Bortoleto |
1.31,057 |
80 |
16 |
Sauber |
Hülkenberg |
1.31,457 |
56 |
17 |
HAAS |
Ocon |
1.33,071 |
69 |
18 |
HAAS |
Bearman |
1.34,372 |
66 |