Man kan konstatere, at det lader til at alle holdene har lavet et godt stykke arbejde hen over vinteren, da ingen af dem virkede til at have større problemer.
Lewis Hamilton var på banen, for første gang for alvor, i den nye Ferrari, som han håber kan hjælpe ham til at sikre endnu et verdensmesterskab. Det betød også, at der var megen fokus på ham i denne træning, men det var ikke denne nye kombination, der sluttede hurtigst, da han måtte nøjes med P5.
Den unge mand, der har sat sig i Mercedes sædet, efter Hamilton, Kimi Antonelli, var manden der sikrede sig hurtigste tid og viste dermed, at han er hurtig og klar til den store udfordring, der er foran ham.
En anden, der også er ny i sædet, er Liam Lawson, der snuppede det ledige sæde hos Red Bull, som Sergio Perez efterlod efter en skuffende 2024 sæson. Og Lawson viste også gode takter, da han satte Red Bull raceren op på P2.
Williams, der satsede stort på at udvikle en 2025 racer, der kan få dem frem i feltet, så ud til at have fået valuta for pengene, da det lykkedes for Albon at sætte Williams raceren op på P3.
I bunden af feltet, fandt vi Oliver Bearman i HAAS raceren, der ikke virkede rigtig klar, hvilket betød at de var de eneste der var mere end et sekund langsommere end Antonelli i Mercedes. De var så lidt over 4 sekunder langsommere.
Hülkenberg, der nu sidder i Kick Sauber raceren, sluttede som nummer 9, dog blot 7 tiendedele sekund efter hurtigste tid.
Her kan du se formiddagens hurtigste tider:
Kører |
Hold |
Bedste tid |
Antal brugte sæt dæk |
Antonelli |
Mercedes |
1.31.428 |
13 |
Lawson |
Red Bull |
1.31.560 |
11 |
Albon |
Williams |
1.31.573 |
14 |
Tsunoda |
Racing Bulls |
1.31.610 |
15 |
Hamilton |
Ferrari |
1.31.834 |
12 |
Doohan |
Alpine |
1.31.841 |
14 |
Alonso |
Aston Martin |
1.31.874 |
8 |
Piastri |
McLaren |
1.32.084 |
18 |
Hülkenberg |
Sauber |
1.32.169 |
10 |
Bearman |
HAAS |
1.35.522 |
7 |