Der kan være store personaleudskiftninger på vej hos både Ferrari og Red Bull, hvis man tør tro italienske
Gazzetta dello Sport.
I jagten på at få Ferrari helt frem i Formel 1-feltet nytter det ikke meget at have både Charles Leclerc og Lewis Hamilton som kørere, hvis bilen ikke kan følge med.
Bahrains Grand Prix 2024. Ferrari på Bahrain banen
Copyright Ferrari
Og det vil John Elkann nu lave om på:
Ud over Adrian Newey og Pierre Wache, der så at sige er Adrian Neweys assistent, skulle Enrico Balbo, leder af aerodynamik-afdelingen hos Red Bull, også have modtaget et jobtilbud fra Ferrari.
Desuden skulle Ferrari forsøge at hente David Morgan (On-Track-aerodynamik-udviklingsingeniør), Ben Waterhouse (Head of Performance) og Alessandro Germani (teamleder for aerodynamik-udviklingen).
Vi må vente og se, om det rent faktisk bliver muligt for Ferrari at hente de ledende medarbejdere hos Red Bull, men jo mere uro der er internt hos Red Bull, desto større bliver sandsynligheden for, at enkelte Red Bull-medarbejderne får nok og skifter arbejdsgiver.
Red Bull pre-season 2024 test. Christian Horner og Adrian Newey på vej til garagen
Copyright Red Bull Contentpool
Hos Ferrari mener man at have fundet ud af, at Ferraris største svaghed i øjeblikket er aerodynamikken, ikke motoren.
Adrian Newey har tidligere udtalt, at han fortryder, at han (endnu) ikke har haft mulighed for at arbejde sammen med hverken Ferrari, Lewis Hamilton og Fernando Alonso.
Adrian Newey kan få mulighed for at arbejde hos Ferrari med Lewis Hamilton fra 2025, og måske med Fernando hos Red Bull, hvis Max Verstappen skulle skifte til Mercedes.
Alt kan ske i Formel 1.