Kevin Magnussen modtog to straffe på 10 sekunder, der betød, at danskerens chance for at få point var næsten umulige.
Men for at Haas-holdet skulle score point med Hülkenberg, så krævede det, at Magnussen gjorde brug af sine spidse albuer.
Og det fik han gjort. Magnussen formåede nemlig at holde en række kørere bag sig ved at sænke farten så meget, at Hülkenberg kunne pitte og komme ud foran danskeren.
Den defensive kørsel modtager roser fra holdchef, Ayao Komatsu.
“Flot, flot arbejde”
“Det er den bredeste Haas-bil, vi har set i lang tid,” siger teambossen
motorsport.com
Dog lignede det på et tidspunkt, at Yuki Tsunoda var ved at overhale danskeren ind til sving 1.
Men Magnussen svarede tilbage og genvandt positionen ved yderbanen i sving 1.
Noget, der kom bag på Komatsu.
“Jeg tænkte, at det var det. Men så sender Kevin bare bilen ud på yderbanen i sving 1. Flot, flot arbejde.
Haas-teamet havde bedt Magnussen om at køre stabile omgangstider, der var meget langsommere end danskerens reelle fart.
“Vi sagde til ham, at han skulle køre omgange omkring 1:36, og han kørte, 36.2, 36.2, 36.2, sagde holdbchefen.
Magnussen modtog først en straf for at kollidere med Albon, og senere i løbet fik han en straf for at overhale Tsunoda udenfor banen.