Brasiliens GP: 2. frie træning. Alonso hurtigst

Som optakt til sprintkvalifikationen senere i dag, blev der nærmest udelukkende afviklet løbssimulering i denne træning. Mercedes virkede uvirkelig langsomme. Alpine var meget hurtige og Alonso hurtigst af alle.

Østrigs Grand Prix 2021 . Copyright Alpine F1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 13/11 2021 klokken 17:11

Der var ikke megen tvivl om, at dagens træning, der i denne weekend hvor der er et sprintløb lørdag eftermiddag, lokal tid, er den 2. træning.

Sæsonen nærmer sig afslutningen, hvilket betyder at materiel også er ved at være godt presset, hvilket kunne forklarer lidt, hvorfor der blev holdt igen, men ikke alt.

Mercedes havde ekstra meget fokus, efter det kom frem at Hamiltons bil, angiveligt var ulovlig under kvalifikationen, hvilket der dog ikke er kommet yderligere udmeldinger om endnu.

Mercedes skiftede bagvingen på deres biler, hvilket kunne tyde på at de ikke har en god sag omkring den bagvinge de brugte fredag.

de var længe om at komme ud på banen og da de kom ud, var de markant langsommere end Red Bull.

Hen mod slutningen, fik Mercedes dog bedre fat, men var stadig langt efter Verstappen, der overraskende ikke var hurtigste mand på dette tidspunkt, men derimod Alonso i Alpine.

Bottas var den hurtigste af de to Mercedes kørere.

Begge Alpine kørere var med fremme, da Ocon i den anden Alpine, sluttede på P4, mellem Bottas og Hamilton.

Perez, der under træningen kørte alternative linjer for at undersøge grebet i bremsezoner, sluttede nede som nummer 6.

Red Bull ser ud til igen at have en meget stærk løbsbil, men om de er så meget stærkere end Mercedes, som tiderne viste i denne træning, ved vi først, når Sprintløbet bliver afviklet senere i dag.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Fernando Alonso Alpine F1
P
1:11.238 + 0.000 23
2. Max Verstappen Red Bull Racing
P
1:12.102 + 0.864 26
3. Valtteri Bottas Mercedes AMG
P
1:12.355 + 1.117 24
4. Esteban Ocon Alpine F1
P
1:12.407 + 1.169 26
5. Lewis Hamilton Mercedes AMG
P
1:12.741 + 1.503 25
6. Sergio Perez Red Bull Racing
P
1:12.903 + 1.665 29
8. Carlos Sainz Jr. Ferrari
P
1:13.078 + 1.840 31
9. Charles Leclerc Ferrari
P
1:13.099 + 1.861 33
11. Lance Stroll Aston Martin F1 Team
P
1:13.426 + 2.188 41
12. Daniel Ricciardo McLaren
P
1:13.448 + 2.210 25
13. Lando Norris McLaren
P
1:13.581 + 2.343 23
14. Pierre Gasly Scuderia AlphaTauri
P
1:13.608 + 2.370 32
15. George Russell Williams
P
1:13.615 + 2.377 24
16. Yuki Tsunoda Scuderia AlphaTauri
P
1:13.726 + 2.488 38
17. Sebastian Vettel Aston Martin F1 Team
P
1:13.747 + 2.509 42
18. Nicholas Latifi Williams
P
1:14.025 + 2.787 24
19. Mick Schumacher Haas F1 Team
P
1:14.066 + 2.828 40
20. Nikita Mazepin Haas F1 Team
P
1:14.909 + 3.671 37
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Hamilton risikerer diskvalifikation Officielt: Hamilton diskvalificeret »