Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 13/11 2021 klokken 17:11
Der var ikke megen tvivl om, at dagens træning, der i denne weekend hvor der er et sprintløb lørdag eftermiddag, lokal tid, er den 2. træning.
Sæsonen nærmer sig afslutningen, hvilket betyder at materiel også er ved at være godt presset, hvilket kunne forklarer lidt, hvorfor der blev holdt igen, men ikke alt.
Mercedes havde ekstra meget fokus, efter det kom frem at Hamiltons bil, angiveligt var ulovlig under kvalifikationen, hvilket der dog ikke er kommet yderligere udmeldinger om endnu.
Mercedes skiftede bagvingen på deres biler, hvilket kunne tyde på at de ikke har en god sag omkring den bagvinge de brugte fredag.
de var længe om at komme ud på banen og da de kom ud, var de markant langsommere end Red Bull.
Hen mod slutningen, fik Mercedes dog bedre fat, men var stadig langt efter Verstappen, der overraskende ikke var hurtigste mand på dette tidspunkt, men derimod Alonso i Alpine.
Bottas var den hurtigste af de to Mercedes kørere.
Begge Alpine kørere var med fremme, da Ocon i den anden Alpine, sluttede på P4, mellem Bottas og Hamilton.
Perez, der under træningen kørte alternative linjer for at undersøge grebet i bremsezoner, sluttede nede som nummer 6.
Red Bull ser ud til igen at have en meget stærk løbsbil, men om de er så meget stærkere end Mercedes, som tiderne viste i denne træning, ved vi først, når Sprintløbet bliver afviklet senere i dag.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)