Malaysias GP: 1. frie træning. Max hurtigst

De mange unge kørere, der havde fået lov til at teste Formel 1 bilerne i den første træning, fik ikke så meget tid i bilerne, da træningen blev forkortet med en halv time, på grund af regn. Dog tørrede banen rimeligt hurtigt op.

Interview med Verstappen på Monza . Copyright Lea Anna Petersen

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 29/9 2017 klokken 06:09

Da Formel 1 feltets kørere gjorde sig klar til at komme ud, for at lave den første installationsomgang, fik de pænt at vide, at det ikke ville ske.
Regnen satte i første omgang en stopper for træningen.

En halv time, måtte de vente ekstra i pitten, inden der kom grønt lys for enden af udkørslen, hvilket ikke blev forlænget i den anden ende.
Så en halv time mindre træning, hvilket især gik ud over de unge håbefulde kørere, der havde fået en chance for at vise sig frem, her i den første træning.

Den våde bane var en rimelig udfordring, men den grove asfalt sammen med de høje temperaturer betød, at der rimeligt hurtigt kom fart i feltet.

Dem der klarede sig bedst, var Red Bull kørerne, der virkelig lagde afstand til de øvrige, med den unge regnmester Max Verstappen, som den hurtigste af alle.

Mest overraskende var det dog at se, at det var Fernando Alonso i McLaren raceren, der var den tredje hurtigste mand på banen.
Alonso fik faktisk ikke så meget tid på banen, da der endnu engang var udfordringer med hans racer, i starten af træningen.

Ingen røg af, hvilket betyder at Kevin Magnussen, har en hel racer til rådighed, når han kommer tilbage i sin HAAS racer i den anden træning.

HAAS virkede ikke til at tage træningen synderligt alvorligt, med meget få omgange til de to, uden der var nogle meldinger om problemer.

Renaults reservekører, russiske Sergey Sirotkin, viste gode takter og endte med at være hurtigere end Palmer, der noget overraskende havde fået lov til at kører, frem for Hülkenberg.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Max Verstappen Red Bull Racing
I
1:48.962 + 0.000 11
2. Daniel Ricciardo Red Bull Racing
I
1:49.719 + 0.757 12
3. Fernando Alonso McLaren
I
1:50.597 + 1.635 6
4. Kimi Räikkönen Ferrari
I
1:50.734 + 1.772 12
5. Sebastian Vettel Ferrari
I
1:51.009 + 2.047 12
6. Lewis Hamilton Mercedes AMG
I
1:51.518 + 2.556 8
7. Valtteri Bottas Mercedes AMG
I
1:52.007 + 3.045 10
8. Lance Stroll Williams
I
1:52.295 + 3.333 9
9. Pierre Gasly Red Bull Racing
I
1:52.380 + 3.418 14
12. Stoffel Vandoorne McLaren
I
1:53.771 + 4.809 10
18. Romain Grosjean Haas F1 Team
I
1:56.211 + 7.249 8
19. Antonio Giovinazzi Haas F1 Team
I
1:56.339 + 7.377 6
20. Felipe Massa Williams
I
0:00.000 - 3
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Mange unge testkørere på banen i Malaysia Malaysias GP: 2. frie træning. Vettel hurtigst »