Kevin: Alt kan ske

Efter dagens frie træninger var Kevin ikke super optimistisk da BMF1 mødte ham. I et interview med Luna Christoffi fra Viasat, fortalte han om dagens problemer med Haas-raceren. Han afviser ikke at Haas stadig kan overraske.

Kevin og Günther . Copyright Bil Magasinet BMF1

Af: Nicolai Ascanius (nj@bmf1.dk) d. 24/5 2018 klokken 18:05

Kevin Magnussen virkede frustreret over den manglende fart, da BMF1 mødte ham foran Haas's motorhome i Monaco. Danskeren havde en svær 1. frie træning, hvor der kun blev fuldført 4 omgange - og i 2. frie træning manglede teamet bare fart selvom de ikke havde nogle tekniske problemer: "Det er mest i 1. sektor at vi mister det vi mangler til top 10".

Danskeren sluttede sidst i 1. frie træning og i 2. frie træning blev han 16. hurtigst. Holdkammeraten, Romain Grosjean, blev 18. hurtigst i 2. frie træning. En helt anden situation end i Barcelona hvor Kevin konstant var 7. hurtigst, kun overgået af de tre store teams: Ferrari, Mercedes og Red Bull.

Red Bull toppede begge frie træninger i dag.

Monacos Grand Prix 2018 - Kevin snakker med FOM og Viasat (TV3 sport)
Copyright Bil Magasinet BMF1


Kevin tror ikke helt på at han kan ligge så langt fremme som i det seneste løb: "Vi kan nok ikke ændre situationen så meget at vi er som vi var i Barcelona, men jeg tror på vi kan forbedre situationen."

Det nye hypersoft dæk giver alle teams små og store problemer, da det er helt nyt, men Kevin fortæller at i det store billede, så er dækket ligesom alle andre, men han er ikke 100% sikker på om teamet udnytter dækket optimalt, men det er kun ét af mange punkter som Haas vil arbejde på frem til 3. frie træning.

Endeligt så er danskeren fast besluttet på at der stadig er meget at gøre: "Det er så tæt at alt kan ske. [...] Jeg har ikke givet op, men det er selvfølgelig ikke det bedste udgangspunkt", afslutter Kevin.

OM SKRIBENTEN

Nicolai fra BMF1 Nicolai grundlagde Bil Magasinets Formel 1 side sammen med Allan og har en række Formel 1 web-projekter bag sig. Udover al teknikken, har Nicolai skrevet om Formel 1 siden 1997.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Dansk Super Kart i Barmosen Ricciardos fremtid afgøres næste måned »