Japans GP: 3. frie træning. Bottas hurtigst

Sidste chance til at få sat bilerne optimalt op til dagens kvalifikation, forløb ike helt efter planen for Bottas og Räikkönen. Vettel og Hamilton havde derimod en god træning.

Bottas' garage . Copyright Lea Anna Petersen

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 7/10 2017 klokken 06:10

Det var en halvfugtig bane, der bød kørerne velkommen, da de kom ud på banen her til formiddag, japansk tid, men ikke desto mindre, var der travlhed på banen, da de som bekendt ikke fik trænet meget i fredagens anden træning.

Hos HAAS var der dog udfordringer fra start, hvilket betød at begge kører, missede store dele af træningen. Værst var det for Grosjean, der først fik sat en tid, da der var 9 minutter tilbage.

Da de kom ud, viste de heldigvis lovende takter.

Hos McLaren, kunne man se, at denne weekend har ekstra stor betydning, da det er Hondas hjemmebane.
Især Alonso viste stor styrke, ved at være godt med i top 10, med en placering som nummer 7.

Valteri Bottas havde fundet farten igen, men stod også for dagens største afkørsel, hvor hele højre side blev tilpasset autoværnet . Han kunne dog liste den tilbage til pit.

Kimi Räikkönen var den anden, der brugte mere plads end der var asfalt til. Han smadrede venstre side og kunne ikke komme tilbage til pitten.

Ferrari viste ikke det overskud, som mange havde forventet, hvorimod Mercedes igen så stærke ud.
Spørgsmålet er, om Ferrari holdt lidt igen, eller om Hamilton og Bottas igen har overtaget.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Valtteri Bottas Mercedes AMG
P
1:29.055 + 0.000 9
2. Lewis Hamilton Mercedes AMG
P
1:29.069 + 0.014 19
3. Sebastian Vettel Ferrari
P
1:29.379 + 0.324 23
4. Max Verstappen Red Bull
P
1:29.910 + 0.855 15
5. Daniel Ricciardo Red Bull
P
1:30.018 + 0.963 13
6. Esteban Ocon Force India
P
1:30.109 + 1.054 12
7. Nico Hülkenberg Renault F1
P
1:30.315 + 1.260 19
8. Fernando Alonso McLaren
P
1:30.424 + 1.369 13
9. Sergio Perez Force India
P
1:30.563 + 1.508 12
10. Jolyon Palmer Renault F1
P
1:30.764 + 1.709 22
11. Felipe Massa Williams
P
1:30.764 + 1.709 21
12. Stoffel Vandoorne McLaren
P
1:30.770 + 1.715 18
13. Carlos Sainz Jr. Scuderia Toro Rosso
P
1:30.799 + 1.744 23
14. Kevin Magnussen Haas F1 Team
P
1:30.982 + 1.927 12
15. Lance Stroll Williams
P
1:31.011 + 1.956 20
16. Pierre Gasly Scuderia Toro Rosso
P
1:31.353 + 2.298 25
17. Romain Grosjean Haas F1 Team
P
1:31.459 + 2.404 13
18. Marcus Ericsson Sauber
P
1:32.579 + 3.524 22
19. Pascal Wehrlein Sauber
P
1:32.698 + 3.643 21
20. Kimi Räikkönen Ferrari
P
1:33.962 + 4.907 12
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
HS
= Hyper soft dæk
US
= Ultra soft dæk
SS
= Super soft dæk
S
= Soft dæk
M
= Medium dæk
H
= Hard dæk
SH
= Super hard dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Ricciardo vil køre mere i regnvejr Japans GP: Kvalifikationen LIVE »