Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 1/11 2024 klokken 19:11
Formel 1 kørerne fik halvanden time til at få justeret deres biler ind, til en lang og hård sprintweekend.
I løbet af den tid, fik Oliver Bearman chancen til at vise, hvorfor HAAS har valgt at satse på ham i den kommende sæson, hvilket han tog godt imod, da han satte en tid der var markant bedre end Hülkenberg i den anden HAAS.
Dog forlød det efterfølgende, at man havde valgt at kører Bearmans bil, med løbsopsætning og mere boost på motoren, end det Hulken havde.
Noget af det der var mest opmærksom hed på, var den nye asfalt, som viste sig særdeles hurtig, især takket være, at det varslede regn udeblev.
Hos Red Bull så vi en Perez i noget bedre form, end det vi så i Mexico, men samtidig så vi Verstappen være særdeles hurtig, uden han satte hurtigste tid.
Den sidste tur Verstappen tog rundt, valgte han at afbryde, mens alle sektorer var lilla, så mon ikke Red Bull kan noget.
Norris havde dog ikke et problem med at vise hvad han kunne og satte hurtigste tid, samtidig var Mersedes igen med fremme, hvilket lover godt for et spændende løb, mens Ferrari ikke helt var der hvor de har været de seneste løb.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)