Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 2/11 2024 klokken 15:11
McLaren kørerne fik begge en perfekt start, mens Verstappen hurtigt var oppe og presse Leclerc, men blev afvist, hvilket betød at McLaren racerne i front, hurtigt fik lov til at lave et hul.
Hülkenberg fik en fantastisk start og var allerede efter 1. omgang oppe forbi Bearman på P9.
Men mens McLaren havde styr på fronten, bankede Verstappen hårdt på døren, for at komme forbi Leclerc's Ferrari.
Efter de første 6 omgange, var feltet knækket, så de 4 forreste var for sig selv, med et hul fra Verstappen til Sainz på omkring 6 sekunder.
Norris var på radioen for at brokke sig over, at Piastri ikke bare lukkede ham forbi. Noget tydede på at han havde god grund til det, da han tydeligt havde tabt grip.
Det fik Leclerc til at komme tæt på og han havde fortsat Verstappen med. Efter 9 omgange var presset på Norris sat på maksimalt.
Piastri fik så besked på at hjælpe Norris, ved at give ham DRS, så alle de 3 forfølgere nu havde DRS.
Omkring halvvejs inde i løbet, begyndte momentum at falde ud til McLarens fordel, hvilket primært var fordi Leclerc lsvede nogle fejl, der fik Verstappen op i angreb, dog uden han kunne komme forbi.
Efter 18 omgange, lykkedes det endeligt for Verstappen at komme forbi Leclerc, hvilket betød at manden lige foran ham var Norris.
Efter overhalingen på Leclerc, lagde Verstappen hurtig afstand til Leclrec, samtidig med at han kom tættere på Norris.
På omgang 20 kørte Nico H'ulkenberg til siden, med det der lignede en defekt motor. Det udløste kun gule flag,
Omgangen efter lukkede Piastri Norris forbi, men det fik Verstappen helt op i bagspoileren på Piastri.
Med to omgange tilbage, kom der Virtuel Safty Car, da man mente Hülkenbergs bil holdt for farligt.
Løbet blev frigivet, med en omgang til mål og Verstappen var i angreb med det samme, men det lykkedes ikke at komme forbi.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)