Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 10/11 2017 klokken 14:11
Daniel Ricciardo åbnede dagens træning, tæt forfulgt af sin tidligere holdkammerart Sebastian Vettel.
Men det var langt fra de to, der satte dagsorden da der først kom gang træningen for alvor.
Her var det igen Lewis Hamilton der viste hvor hurtigt der kan køres, mens HAAS kan være tilfredse med, at det var Toro Rosso der lukkede feltet af.
Netop Toro Rosso er det hold, som HAAS har størst chance for at komme forbi i kampen om placeringer, selvom det er Renault der ligger tættest på.
Det kræver at HAAS scorer 6 point mere end Toro Rosso i de sidste to løb, hvilket så igen kræver, at HAAS får lidt mere skud i deres racere, end de havde i denne træning, hvor Grosjean og Kevin sluttede som nummer 13 og 14, med franskmanden forrest.
Renault var dog langsommere end HAAS i denne træning.
Sidste løbs vinder, Max Verstappen klagede en del over manglende grip, hvilket betød at han ikke kunne komme hurtigere rundt, end en tid der "kun" satte ham op som nummer 4.
Med en tid der kun var lidt over en tiendedel sekund langsommere end Hamilton, satte Bottas en godkendt tid, som dagens nummer to, mens Kimi Räikkönen sluttede som nummer 3, lidt over et halvt sekund langsommere end Hamilton.
Der var en del action på banen. Første gang var, da Hartley's Renault motor gav op med en voldsom vandsky, der hyldede hele banen ind i hvid røg.
Et andet insedent, var da Hülkenberg pressede Hamilton af banen, i en manøvre der fik hendelsen mellem ham og Kevin til at ligne sen spejdertur.
Er det nu Hamilton beskylder Hulken for at være den mest usportslige i feltet? Næppe.
Den forventet regen udeblev, men det er ikke ovre, så den anden frie træning kan meget vel blive våd.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)