I de frie træninger op til Frankrigs F1-grandprix kunne man se forskellige biler få smadret både underbunden og frontvinger, når de kørte over de høje sausage-curbs, som englænderne kalder dem.
Men nu er vi i Frankrig, så vi kalder dem ”baguette-curbs…”
Red Bulls motorsportskonsulent udtalte til østrigske ServusTV: ”Det er irriterende. Curbsene i kurve 2 og 11 er simpelthen for høje. De kan ødelægge løbet for os.”
Helmut Marko (midten), Christian Horner (th) og Renault F1s teamchef Cyril Abiteboul (tv). Østrigs Grand Prix 2020.
Copyright Red Bull Contentpool
Verstappen måtte under fredagens frie træninger få skiftet sin frontvinge som følge af nærkontakt med curbsene.
Mercedes klagede også over, at hele underbunden på Bottas bil nærmest var blevet skrællet op efter at have kørt over curbsene i kurve 2.
Mercedes og Red Bull klagede begge til FIA, da bilerne fik skader, og det jo også er et spørgsmål om penge at skifte dele hele tiden – især nu hvor budgetloftet er kommet for at blive.
Klagen fra Mercedes og Red Bull fik ingen konsekvens. Michael Masi var kold og afviste at ændre curbsene.
Efter anden frie træning i fredags, hvor Max Verstappen måtte have skiftet en frontvinge, udtalte hollænderen til 'Ziggo Sport': "Så kan de jo bare stille en mur op i stedet for.”
”Det ville være bedre, for så kommer vi ikke til at køre så tit uden for banen. Jeg fik selv en stor skade på bilen. Det koster masser af penge og er helt unødvendigt. Det er jo ikke sådan, at du kører over de curbs med vilje. Det er ikke engang hurtigere. Men det er ærgerligt, fordi skaden er så stor,“ afslutter Verstappen.