Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 21/2 2025 klokken 11:02
Ifølge Christian Horner, havde den totalt dominerende RB19 de grundlæggende samme problemer, som blev tydeliggjort på RB20, hvor forbindelsen mellem front og bagende, ikke var i balance.
"Vi har over vinteren, gravet dybt i vores data, for at prøve at forstå, hvor vi gik galt og hvornår ubalancen i RB20 opstod," udtalte Horner under F1.75 eventet.
"Da vi analyserede de data, fandt vi ud af, at problemerne ikke var nye, men faktisk har været der lige siden starten af de nuværende aerodynamiske regulativer."
"Det har vores folk på fabrikken arbejdet hårdt på at løse, her hen over vinteren, hvilket vi tror på de har gjort," tilføjede han.
At Red Bull ikke har set det før de nåede til RB20, skyldes i høj grad, at Max Verstappen formåede at arbejde med det, indtil det blev for tydeligt med RB20.
RB21 skulle således være kureret for ubalancen mellem front og bagende, hvilket på papiret, gør den til en særdeles stærk racer, der bør kunne udfordre McLaren i kampen om konstruktørmesterskabet.
Horner vil ikke kommentere på Neweys udtalelser, om at man ikke ville hører efter hvad han sagde.