Kevin på en mission: Dobbelt revance

Kevin Magnussen og Haas trænger i den grad til oprejsning efter skuffelsen i Melbourne. Kevin udgik desuden i Bahrain sidste år, så på søndag kan Kevin få dobbelt oprejsning, men den rolige Roskildedenser tager intet for givet.

Kevin Magnussen Australiens GP 2018 . Copyright Haas F1

Af: Nicolai Ascanius (nj@bmf1.dk) d. 2/4 2018 klokken 13:04

I Bahrain 2017, startede Kevin Magnussen bagerst efter en svær weekend, men Romain Grosjean havde vist at raceren havde potentiale til mere. Efter bare 8 omgange, havde Kevin kæmpet sig op på en 15. plads, men måtte udgå med elektriske problemer. Grosjean sluttede på en 8. plads og løbet blev vundet af Sebastian Vettel.

Grosjean i hård kamp til løbet i Bahrain
Copyright Haas F1


Kevin Magnussen mener dog ikke at det stærke resultat fra sidste år, kan overføres til i år:
"Det var godt at have en konkurrencedygtig bil i Australien. Jeg nød at køre bilen hele weekenden, men der er ikke noget garanti for at vi vil være lige så stærke i Bahrain, så vi må arbejde hårdt og prøve at forstå bilen og sikre at vi viderefører den samme performance ind i det næste løb [Bahrains Gran Prix]"

Løbet i Australien blev kritiseret for at være kedeligt pga meget få overhalinger. Dette problem mener danskeren ikke at vi får på søndag: "Bahrain er en meget bedre bane at overhale på end Australien. Jeg tror ikke vi får så mange kommentarer om et kedeligt løb i Bahrain fordi banens layout er meget bedre til racing og overhaling. Jeg er sikker på vi får et spændende Grand Prix"

Teamchef Günther Steiner har udtalt at løbet i Bahrain vil være en tiltrængt oprejsning for teamet: "Jeg tror hvis vi opnår et godt resultat i Bahrain, så kan vi glemme alt om Melbourne. Men hvis ikke, så vil vi dvæle over hvad der skete i Australien indtil den dag hvor kan opnå et fantastisk resultat, eller når tiden hjælper os med at komme over det. Målet er at gøre alt rigtigt og komme hjem med et godt resultat"

OM SKRIBENTEN

Nicolai fra BMF1 Nicolai grundlagde Bil Magasinets Formel 1 side sammen med Allan og har en række Formel 1 web-projekter bag sig. Udover al teknikken, har Nicolai skrevet om Formel 1 siden 1997.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Officielt: HAAS bliver til Maserati Sprint Race som kvalifikation? »