Carlos Sainz forsøgte at overhale sin teamkollega på anden omgang ind til sving 1. Sainz lykkedes med at gennemføre overhalingen, men ikke uden kontakt.
Leclercs frontvinge ramte Sainz’s højre bagdæk, som tvang spanieren af banen. Sainz fik dog lov til at beholde positionen foran Leclerc.
Leclerc kritiserede sin holdkammerat efter løbet, da Ferrari havde lavet en aftale inden løbet, som monegaskeren ikke mente, at Sainz overholdte.
“Vi havde en klar strategi i starten af løbet med, at vi skulle passe på vores dæk, og angribe senere i løbet, siger Leclerc ifølge
motorsport.com
Sving 14 er et sving på banen, hvor det er muligt for kørerne at passe godt på sine dæk, da det er et langt, hurtigt sving.
“Carlos passede ikke på sine dæk i sving 14, og havde derfor selvfølgelig en mulighed for at overhale mig ind til sving 1. Det var lidt en skam, fordi vi tabte meget tid på det.”
Leclerc siger, at der kan være nogle andre årsager til, hvorfor holdkammeraten forsøgte at overhale monegaskeren.
“Det var lidt unødvendigt, men jeg forstår også, at det er hans hjemmebaneløb og det er et vigtigt øjeblik i hans karriere.”
“Jeg går ud fra, at han ville lave noget spektakulært, men jeg var nok ikke den rigtige person at gøre det imod,” sagde monegaskeren.
Saniz er uenig
Spanieren mener modsat, at Leclerc klager for meget.
“Jeg synes, at han brokker sig for meget efter løbene omkring et eller andet.”
“Jeg var i gang med at angribe. Vi var på de nye soft-dæk, Mercedes var på brugte soft, så vi blev nødt til at angribe i løbet af de første par omgange, når dækkene er mest friske. Det talte vi også om før løbet,” sagde spanieren
Formula1.com
Leclerc sluttede løbet på femtepladsen, og Sainz endte på sjettepladsen på hjemmebanen.