Abu Dhabis GP: 2. frie træning. Bottas fortsatte

Dagens anden træning, viste endnu mere overskud fra Mercedes side. Bottas fortsatte de gode takter, men Hamilton var lige i hælene på ham. Men hos HAAS var Bottas ikke populær.

Mercedes-AMG . Copyright BMF1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 29/11 2019 klokken 15:11

Lad os starte med den dårlige nyhed.
Under træning på bløde dæk og med en tung racer, blev Grosjean topederet af Bottas, der var klart hurtigere end franskmanden, men også foretog en overhaling, som Grosjean på ingen måde havde set komme.

HAAS havde ellers rimelig gode tider og alt så rimelig godt ud for, især Grosjean. Men dette uheld, kan ende med at ødelægge hele hans weekend, da gulvet blev smadret.

I en løbssituation, er der ingen tvivl om, at det ville være Grosjean der fik skylden, men da det er træning, er det Bottas der står tilbage med skylden, da det på ingen måde var nødvendigt for ham at overhale så aggressivt.

Det udløste et rødt flag, mens der blev ryddet carbon stumper af vejen. Et rødt flag, der ikke var ude i mere end 8 minutter.

Mens Grosjean, inden uheldet var oppe i den gode ende af feltet på P7, så det svære ud for Kevin Magnussen i den anden HAAS, der med 10 minutter tilbage, roede rundt nede som nummer 14.

I første træning så vi Red Bull, som stærke udfordre til Mercedes, men efter solen var gået ned, var Ferrari igen det hold, der var tættest på Mercedes.

Vettel, der sluttede 1. træning af med at smadre sin bil, var ikke helt på højde med Leclerc, men der var dog ikke langt mellem de to.

Renault havde mere gang i Ricciardos bil, men ikke så meget mere end som så. De to Renaulter var nede som 3. dårligste hold, på p15 og p16.
Ricciardo havde dog igen lidt problemer med gearkassen.

Alfa Romeo, der var med godt fremme i første træning, roede rundt nede i bunden, med kun Williams efter dem.

Racing Point har også noget at arbejde med, efter denne træning, da Perez satte ganske fine tider, der sendte ham op på P8, mens Stroll kun formåede at sætte en tid, der var en anelse bedre end Kevin, på P13.

Verstappen var igen hurtigste Red Bull mand, men Albon var lige bag ham, blot 5 hundrededele sekund langsommere.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Valtteri Bottas Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:36.256 + 0.000 29
2. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:36.566 + 0.310 33
3. Charles Leclerc Scuderia Ferrari
P
1:36.642 + 0.386 30
4. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
P
1:36.691 + 0.435 28
5. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
P
1:36.807 + 0.551 30
6. Alexander Albon Oracle Red Bull Racing
P
1:37.288 + 1.032 30
7. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
P
1:37.601 + 1.345 17
11. Carlos Sainz Jr. McLaren Formula 1 Team
P
1:37.834 + 1.578 32
12. Lando Norris McLaren Formula 1 Team
P
1:37.918 + 1.662 32
14. Kevin Magnussen Moneygram Haas F1 Team
P
1:38.080 + 1.824 31
19. George Russell Williams Racing
P
1:39.512 + 3.256 32
20. Robert Kubica Williams Racing
P
1:40.455 + 4.199 32
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Abu Dhabis GP: 1. frie træning. Bottas hurtigst Hvem er Nicholas Latifi? »