BMF1.dk's Power Rating: 2023-sæsonen

Hvert år sammenfatter vi samtlige Power Ratings på BMF1.dk til én enkelt rating, som et gennemsnit på hele året. I år er ingen undtagelse.

Starten er gået med Max Verstappen forrest fulgt af Charles Leclerc. Abu Dhabis GP 2023 . Copyright Red Bull Contentpool

Af: Peter Hartig (pha@bmf1.dk) d. 26/12 2023 klokken 17:12

Så er det den tid på året, hvor man kårer diverse "Årets-et-eller-andet", og det samme er tilfældet på BMF1.dk. På denne side bringer vi derfor årets samlede Power Rating, hvilket vil sige en sammenfatning af alle køreres indsats gennem 2023-sæsonen.

Ved denne form for rating er der altid en fare for at opfatte point og placering som en generel karakter for den enkelte kørers færdigheder som F1-chauffør, men det er ikke hensigten med vores Power Rating. Derfor er Liam Lawson ikke med i bedømmelserne, idet han kun kørte ganske få løb som vikar.

Således er bedømmelsen udelukkende baseret på kørernes præstationer i 2023 i forhold til, hvilket maskineri de havde til rådighed, deres fejl og konsistens igennem sæsonen. Det er altså ikke en rangordning af kørernes samlede evne som kører for dermed til at pege på, hvem der er bedst og dårligst. Derimod er det en evaluering af, hvordan de klarede sig i løbet af de 22 grandprix-weekender.

Charles Leclerc foran Lewis Hamilton. Belgiens GP 2023Charles Leclerc foran Lewis Hamilton. Belgiens GP 2023
Copyright Ferrari Media


Endelig er vi på redaktionen klar over, at vi med vores Power Rating lægger os ud med hver side af de enkelte køreres danske fanskare, men det hører med til faget og vi lever fint med risikoen. Derfor er du velkommen til at give dit besyv med på BMF1.dk's Facebook-side.

Vi starter fra bunden, så at sige, og arbejder os op af listen. Som vanligt er den samlede Power Rating nederst på siden.

21. LOGAN SARGEANT



Englands Grand Prix 2023. Logan SargeantEnglands Grand Prix 2023. Logan Sargeant
Copyright Williams F1


I glimt så vi ægte fart hos Logan Sargent. Problemet var bare, at de var sjældenheder og at han lavede for mange fejl, hvilket gør det umuligt at rangere ham højere. Kun ét point på en 10. plads i Austin, og dette kun efter at to biler foran ham var udgået.

Dertil kommer, at han blev udkvalificeret af teamkammeraten Alex Albon i hvert eneste løb, og selv om teamkammeraten Alex Albon er et temmelig hårdt benchmark, så har Oscar Piastri vist, at rookies kan præstere bedre end Sargeant formåede.

Sargeant forbedrede sig dog og med Las Vegas som sin stærkeste weekend, hvor han kvalificerede sig på P6 og derefter kørte et solidt løb, men der er stadig langt op til Albon. Sargeant får chancen igen hos Williams næste år, og lykkedes det ikke her, så er Williams' beundringsværdige tålmodighed ophørt.


20. NYCK DE VRIES



Nyck de VriesNyck de Vries
Copyright Williams F1


Det blev en kort fornøjelse for de Vries efter at være blevet droppet af AlphaTauri efter blot 10 løb, men faktum er, at hvis hollænderen havde gjort et større indtryk, havde han beholdt sit vikarsæde. Kun ved to lejligheder var han hurtige end Tsunoda ud at 12 forsøg - inklusive de to Sprintlløb - hvor Formula E-køreren ikke formåede ikke at score et eneste point.


19. KEVIN MAGNUSSEN



Kevin Magnussen under 1. frie træning på MonzaKevin Magnussen under 1. frie træning på Monza
Copyright Haas F1


Traditionelt er Kevin Magnussen stærk i kalenderens gadeløb, hvilket endnu engang blev understreget, da danskerens 3 point kom med hans P10'ere i Saudi-Arabien, Miami og Singapore.

Resten af tiden kæmpede han for at køre fra Nico Hülkenberg i den anden Haas VF-23, hvilket, efter eget udsagn, skyldtes at han kæmpede hårdt med bilens (elendige) indkørselsegenskaber i svingene og derfor ikke var i stand til at angribe svingene, som bilen "krævede". Som K-Mag selv udtrykte det, så ændrede dette års Haas-racer hans "styrker og kørestil til svagheder".

Med en elendig, dækædende bil blev 2023 et mareridt, og reelt var der ikke noget Magnussen kunne have gjort anderledes. Danskeren satte sin lid til at score point på specielle baner, men desværre ødelagde han det for sig selv med dårlige kvalifikationer. Alligevel præsterede Magnussen samlet set bedre i selve løbene end Hülkenberg.


18. GUANYU ZHOU



Guanyu Zhou i Alfa Romeo.Guanyu Zhou i Alfa Romeo.
Copyright Alfa Romeo F1 Team Stake


Zhous anden sæson i F1 var et skridt frem, men han udkvalificerede kun holdkammeraten Valtteri Bottas seks gange, og på trods af den lejlighedsvise iøjnefaldende præstation - såsom en bemærkelsesværdig P5 i Ungarn - kæmpede han alt for ofte for at få mest muligt ud af bilen over en enkelt omgang. Spaniens GP var kineserens beste løb, hvor sluttede på P9.

Guanyu Zhou er en populær person i teamet, men det er ikke nok. Trods en lovende start i 2022 var han ikke i stand til at distancere sig fra Valtteri Bottas i 2023, så der er plads til forbedring næste år, hvis kineseren skal beholde sit sæde.


17. LANCE STROLL



Lance Stroll. Singapores GP 2023Lance Stroll. Singapores GP 2023
Copyright Aston Martin


Trods næsten ingen pre-sæsontræning på grund af et brækket håndled efter en cykelulykke sluttede Lance Stroll alligevel på P6 i Bahrain. Imidlertid levede den sidste del at sæsonen ikke op til de standarder, som teamkammeraten Fernando Alonso satte.

Efter flere resultatløse weekender efter sommerpausen, og en kvalifikation i Singapore, hvor canadieren crashede, sluttede han alligevel sæsonen med tre stærke løb, hvor han tog P5 i Brasilien og Las Vegas og derefter et point med P10 i Abu Dhabi.

Sædet hos Aston Martin er dog nagelfast, idet kørerens far (og teamejer,) uanset de magre resultater, næppe fyrer sønnen på gråt papir.


16. VALTTERI BOTTAS



Italiens Grand Prix 2023. Alfa Romeo med særlig italiensk bemaling til weekendenItaliens Grand Prix 2023. Alfa Romeo med særlig italiensk bemaling til weekenden
Copyright Monzanet.it


Det var svært at gøre et godt indtryk, da Alfa Romeo i gennemsnit var den langsomste F1-bil i 2023. Men Bottas' bedste arbejde var virkelig imponerende, især hans veludførte to-stopper til at tage ottende i Bahrain og en gentagelse af det resultat i Qatar.

Han leverede også flere gode præstationer i meningsløse formål, såsom i Monaco. Der var også masser af uheld, især ved det første hjørne i Las Vegas, hvor han startede som syvende på nettet, men snart fik Alonso til at snurre ind på sin vej.

Der var dog også et par for mange weekender, hvor Bottas virkede lidt fra sit bedste. Det er det, der skader hans placering og potentielt nægtede ham et par point mere i en svær sæson.


15. NICO HüLKENBERG



Nico Hülkenberg i aktionNico Hülkenberg i aktion
Copyright Haas F1 - LAT Photo


Hvis Nico Hülkenbergs præstation alene skulle bedømmes på kvalifikationerne, ville han helt sikkert være meget højere oppe på listen. Problemet ligger i, at de 8 flotte Q3-placeringer blev ødelagt på løbsdagen på grund af en helt umulig Haas F1-racer, der lever af at æde dæk.

Hülkenberg sluttede på P7 i Australien og P6 i det regnramte Østrig-sprintløb takket være et skift til slicks. Generelt var tyskeren anonym på løbsdagen, men alt andet lige gjorde han godt stykke arbejde under meget vanskelige omstændigheder og var, med en vis margin, Haas' stærkeste kører set over hele sæsonen.


14. DANIEL RICCIARDO



Ungarns Grand Prix 2023. Daniel Ricciardo er tilbage i feltet i Alpha Tauri teametUngarns Grand Prix 2023. Daniel Ricciardo er tilbage i feltet i Alpha Tauri teamet
Copyright AlphaTaui


Efter en pause fra Formel 1, og en håndskade, havde den hjemvendte australier kun syv løb at gøre indtryk i, og selvom han imponerede med en fint indsats i den mexicanske grandprix-weekend, levede resten af hans (del)sæson ikke op til vanlig standard.

Generelt var Yuki Tsunoda bedre hos AlphaTauri, og det er noget, Ricciardo skal rette op på næste år, hvis han har større ambitioner i Red Bull-stalden og dermed som en eventuel udfordrer til Max Verstappen.

Noget positivt var der dog: australieren var ikke var den blege skygge af sig selv, man så i hans tid hos McLaren i 2022, så selvom Ricciardo ikke rangerer højt på listen, så var det “mission accompliced”, og den muntre australier må siges at have genoplivet sin F1-karriere.


13. YUKI TSUNODA



Yuki Tsunoda. Abu Dhabis GP 2023Yuki Tsunoda. Abu Dhabis GP 2023
Copyright Red Bull Contentpool


Tsunoda har haft sin stærkeste sæson i F1, hvor han var klart hurtigere end alle tre teamkammerater og næsten alene løftede AlphaTauri op til P7 i konstruktørmesterskabet. Især var han imponerende tidligt på sæsonen, hvor teamet virkelig havde problemer. Senere på året, da bilen var mere konkurrencedygtig, scorede han point i tre ud af fem løb.

Der er dog stadig for meget kamikazepilot over Tsunodas kørestil. Han gjorde det fremragende i Spanien, men fik straf for at intimidere Zhou, hvilket kostede japaneren point. I Mexicos GP lå han længe til en femteplads men valgte så at torpedere Oscar Piastri. På Interlagos kostede en snurretur ham yderligere to placeringer.

Samlet set tog Tsunoda dog et stort skridt frem på modenhedsskalen.


12. SERGIO PEREZ



Italiens Grand Prix 2023. Sergio Perez på Monza banenItaliens Grand Prix 2023. Sergio Perez på Monza banen
Copyright Red Bull Contentpool


Perez siger det egentlig bedst selv: "Det har været en dominerende sæson for Red Bull, men det var ret hårdt for mig".

Godt nok sluttede Perez på P2 i det individuelle verdensmesterskab, og det er også velkendt, at han, modsat Verstappen i den anden Red Bull, kæmpede med bilens køreegenskaber i det meste af sæsonen. Ikke desto mindre er det en simpel kendsgerning, at han havde mulighed for at gøre det langt bedre, end han gjorde.

Hvis man skulle basere sin vurdering på sæsonens første fire løb, ville mexicaneren uden tvivl have ligget højere i vores rating, men nu består sæsonen ikke kun at fire løb lang men derimod af 22. Selvom Perez vandt to løb og sluttede på andenpladsen i mesterskabet, så kan det ikke retfærdiggøre en højere placering i vores rating.


11. PIERRE GASLY



Pierre Gasly. Qatars GP 2023Pierre Gasly. Qatars GP 2023
Copyright Alpine F1


Gasly startede sæsonen hos Alpine lidt svagere end teamkammeraten Ocon men formåede dog at holde sig tæt på denne. Først i anden halvdel af sæsonen begyndte Gasly at trække lidt fra ved at få mere styr på bilens reaktioner og opsætning.

Kørerens overordnede bedste resultater var P3 i sprintløbet på Spa og på Zandvoort. Uagtet sprintresultatet var Austin-weekendens P6 det bedste, hvor Gasly måske også lige satte sig lidt højere op på den interne rangliste i Alpine-teamet.

Franskmandens personlige udfordring er hans temperamentet, som jævnligt flammer op på radioen. Måske ligger løsningen i at få styr på følelserne, når det ikke helt går efter planen.


10. ESTEBAN OCON



Esteban Ocon. Qatars GP 2023Esteban Ocon. Qatars GP 2023
Copyright Alpine F1


Når Esteban Ocon kørte op til sit bedste, var han fremragende. Et tydeligt eksempel var Monaco-weekenden, hvor Alpine-køreren hentede P3, men man må heller ikke glemme hans præstationer i Spanien, Canada, Singapore, Saudi-Arabien og Las Vegas.

Ocons udfordring er, at han svinger meget i sine præstationer, og specielt i anden halvdel af den afsluttede sæson overlod han initiativet til teamkammeraten Pierre Gasly. Retfærdigvis skal det nævnes, at franskmanden også havde flere tekniske DNF’ere, som var uden for hans indflydelse.


9. OSCAR PIASTRI



Oscar Piastri. Belgiens GP 2023Oscar Piastri. Belgiens GP 2023
Copyright McLaren Media


Oscar Piastri kørte sin første sæson i Formel 1 og ud fra det synspunkt, var det en supersæson, med top- og lavpunkter. Men generelt viste køreren, at han var seriøst hurtig og fuldstændig hjemme i de nye omgivelser hos McLaren.

Trods nogle op- og nedture viste Piastri hurtighed allerede fra starten, men da McLaren endelig fik styr på sine opgraderinger, var australieren fremme i forreste tredjedel af feltet, hvor et ellers sikkert podie på Silverstone blev ødelagt af en Safety Car. Senere blev det til en anden- og tredjeplads samt sejr i Qatars Sprintløb.

I sammenligning med den anden side af garagen mangler Piastri stadig noget, for Lando Norris er hurtigere om søndagen, så her er noget at arbejde på. Men hans rookiesæson er i den grad godkendt.


8. ALEX ALBON



Englands Grand Prix 2023. Alex Albon foran George Russell under løbetEnglands Grand Prix 2023. Alex Albon foran George Russell under løbet
Copyright Williams F1


Som bagmand for 27 ud af Williams 28 point er det ikke for meget sagt, at Albon på egen hånd var årsag til Williams flotte syvendeplads i konstruktørmesterskabet, hvor han konsekvent fik det bedste ud af en bil, der ofte var en af de svageste og mest uberegnelige på gridden. Måske lige bortset fra Haas.

Set over hele sæsonen var Albon en af de bedste kørere i betragtning af, at han så ofte fik mere ud af bilen, end nærmest menneskeligt var muligt. Eksempelvis i Canada, hvor han holdt en hurtigere Ocon og en kø af andre konkurrenter bag sig for endelig at slutte på en imponerende P7.

2023 var en sæson med meget få fejl, og Albon har utvivlsomt tiltrukket sig opmærksomhed fra flere rivaliserende teams, når stoledansen til 2025-sæsonen starter lige pludselig.


7. CARLOS SAINZ



Italiens Grand Prix 2023. Ferrari på Monza banen. Carlos Sainz Jr.Italiens Grand Prix 2023. Ferrari på Monza banen. Carlos Sainz Jr.
Copyright Ferrari


Der har været mange gode momenter for Carlos Sainz, hvor han efter sommerpausen var blandt de bedste. Det ses med P5 på Zandvoort, P1 i kvalifikationen på Monza samt P3 i søndagens løb. Og så selvfølgelig P1 i kvalifikation i Singapore og søndagens sejr.

I det hele taget en godkendt sæson, men generelt var den anden side af garagen, med Charles Leclerc, marginalt den hurtigste hos Ferrari i 2023. Der var også spredte fejl fordelt ud over sæsonen med en dårlig weekend i Baku, en kostbar fejl ved den sidste stående genstart i Australien, og en DNF i finalen i Abu Dhabi.

Sammenfattende var 2023 lidt af en rutsjebanetur for Sainz, men generelt gjorde han et godt stykke arbejde for Ferrari og pressede Leclerc. Hvilket som minimum er spanierens job.


6. CHARLES LECLERC



Charles Leclerc. Abu Dhabis GP 2023Charles Leclerc. Abu Dhabis GP 2023
Copyright Ferrari Media


Når Charles Leclerc virkelig leverer, er han en fremragende kører, hvilket man specielt så i den sidste halvdel af sæsonen, da Ferrari havde introduceret en gulvopgradering til Suzuka, hvilket gjorde ham meget mere tryg ved Ferrarien.

Selvom Sainz, takket være at bilen favoriserede understyring, havde fordelen i en periode, så var Leclerc den stærkeste Ferrari-kører set over hele sæsonen. Han var hurtig i Bahrain og Saudi-Arabien, men fik ødelagt de gode takter på grund af pålidelighedsproblemer og gridstraffe.

Trods lejlighedsvis dårlige weekender, især Spanien, Miami og Australien, blev det alligevel til 5 pole positioner og en række fremragende racerløb.


5. LANDO NORRIS



Lando Norris. Belgiens GP 2023Lando Norris. Belgiens GP 2023
Copyright McLaren Media


Syv podieplaceringer blev det til i 2023, men Norris mangler stadig den første F1-sejr. Der er stadig små bump og fejl, specielt i kvalifikationerne, men på løbsdagen sker der bestemt noget.

Teamkammeraten Piastri var i stand til at presse Norris under kvalifikationen, men når det er sagt, så leverede McLaren heller ikke bilen til ham, og måske skyldes fejlene under kvalifikationerne, at briten hele sæsonen har måttet køre bilen på grænsen.

Men trods alt var Norris stadig en hurtigere kører end Piastri, især på løbsdagen. Han var klart bedre til at administrere sine dæk, når sliddet på visse baner var en udfordring. Der er ingen tvivl om, at Norris i en vinderbil vil tage masser af sejre, så i sidste ende sidder McLaren med løsningen.


4. FERNANDO ALONSO



Fernando Alonso i Aston Martin i MiamiFernando Alonso i Aston Martin i Miami
Copyright Aston Martin


Alonso kørte en fremragende sæson for Aston Martin ved at tage 8 podieplaceringer og levere nogle af sæsonens mest intelligente og veludførte løb.

Det var en fornøjelse at opleve den måde spanieren tænkte Perez op til tredjepladsen på de sidste omgange på Interlagos. Selv om der var en mindre nedtur for Aston Martin i den sidste halvdel af sæsonen, var weekenderne kendetegnet ved, at Alonso leverede på løbsdagen, og han er fortsat en af de mest innovative og improvisatoriske kørere i mesterskabet.

Selv når Aston Martin ikke leverede, som på Monza, trak han alt ud af bilen - og lidt til. Og glem ikke, hvor tæt han var på at vinde i vandpantomimen i Monaco, hvis ikke et forkert dækvalg i garagen havde ødelagt eventyret.

Trods småfejl beviste Alonso, at man ikke skal bedømme en kører ud fra vedkommendes alder. En samlet fjerdeplads i årets mesterskab, og så i en Aston Martin, er en meget bemærkelsesværdig præstation.


3. GEORGE RUSSELL



Englands Grand Prix 2023. Lewis Hamilton på SilverstoneEnglands Grand Prix 2023. Lewis Hamilton på Silverstone
Copyright Mercedes AMG


George Russell har i et interview karakteriseret 2023 som "sandsynligvis en af de værste sæsoner” i sin karriere “målt på resultater". Han beskrev den som "en virkelig rodet, rodet sæson”. Alt i alt må man give briten ret, for han lavede for mange fejl: et spin i et regnvådt Monaco, der kostede et podie, crash i Canada, et møde med muren på sidste omgang i Singapore og en kollision med Max Verstappen i Las Vegas.

Men der var ikke kun fejl, for målt på direkte fart var han jævnbyrdig med Hamilton. De tekniske uheld er rent “bad luck”, så det skal han ikke klandres for, f.eks. i Australiens GP, hvor et rødt flag og en motorfejl i Mercedesen ødelagde løbet for briten.

Alt i alt var det en god sæson for Russel, ikke mindst hvis omstændigheder uden for hans indflydelse, havde flasket sig bedre. Bundlinjen er dog, at han selv bærer noget af skylden for kun at være sluttet på ottendepladsen i verdensmesterskabet.


2. LEWIS HAMILTON



Lewis Hamilton under 1. frie træning til Italiens Grand PrixLewis Hamilton under 1. frie træning til Italiens Grand Prix
Copyright Mercedes AMG


Hamilton har haft en sæson, hvor han endnu engang måtte kæmpe med konkurrenter både foran, bagved og til siderne, og det skyldes bestemt ikke at den syvdobbelte verdensmester har mistet grebet men derimod snare, at Mercedes har leveret en lunefuld og dårlig bil. Alligevel var Hamilton tæt på at slutte som nummer to i verdensmesterskabet.

De utilfredsstillende resultater kan tilskrives bagenden af W14, som eksverdensmesteren kæmpede med. Der var øjeblikke, hvor problemerne virkede som løst, især i Austin, hvor han kørte fremragende, men hvor han i sidste ende blev diskvalificeret på grund af ulovligt slid af bilens gulv.

Hamilton har sjældent virkelig dårlige weekender, men i Qatar, hvor han ramte teamkammeraten Russell og dermed sendte sig selv ud af løbet, var sæsonens lavpunkt. I de sjældne tilfælde, hvor Mercedes W14 fungerede godt, blev vi alle mindet om, at magien stadig er der.


1. MAX VERSTAPPEN



Bahrains Grand Prix 2023. Max Verstappen på pole position foran Sergio Perez og Charles LeclercBahrains Grand Prix 2023. Max Verstappen på pole position foran Sergio Perez og Charles Leclerc
Copyright Red Bull Contentpool


Ja, det kommer sikkert ikke som den store overraskelse, at Max Verstappen igen har indtaget førstepladsen i både BMF1.dk’s Power Rating samt i årets verdensmesterskab. Kørerens Red Bull RB19 var den altdominerende kraft over hele sæsonen, og verdensmesteren brugte den meget passende til at vinde 19 ud af 22 løb. Helt uhørt.

Hvis man sammenligner med teamkammeraten Perez, der er en kapabel F1-kører, så er resultaterne et bevis på, at der ikke er mesterskabsgaranti, blot fordi man sidder i en RB19. Verstappens evne til at håndtere en hurtig og ofte vanskelig bil taler sit eget tydelige sprog.

Og det er ikke kun farten, der er Verstappens force. Han har også en mesterlig dækhåndtering og evne under kvalifikationerne. Det er logisk, at løbet er lettere at gennemføre, når man ligger i front allerede fra start, men man skal fokusere på det, hollænderen gjorde for at komme dertil. Den måde hvorpå han udnyttede enhver mulighed. Det er usædvanligt.

Man skal også huske, at Verstappen ikke altid havde den bedste bil, for der var flere weekender, hvor RB19's særlige udfordring med at få varme i forhjulene gjorde løbet til en udfordring. Alligevel fandt Verstappen altid en måde at løse problemet på - lige bortset fra i Singapore.

Max Verstappen fejrer sejr og sæsonafslutning med en donut. Abu Dhabis GP 2023Max Verstappen fejrer sejr og sæsonafslutning med en donut. Abu Dhabis GP 2023
Copyright Red Bull Contentpool


Verstappens helt specielle mindset var med til at gøre 2023 til en forrygende sæson for ham. Og så den kendsgerning, at manden bare er en helt ekstraordinær Formel 1-kører, der tåler sammenligning med Michael Schumacher.

Pointene i vores Power Rating er et subjektivt skøn fra samtlige skribenter og baseret på præstationerne under kvalifikation, sprint- og hovedløb med hovedvægten på det sidste. 10 point er maksimum og kolonnen til højre viser standardafvigelsen mellem skribenternes bedømmelser, hvor 0,0 viser fuld enighed.

Nr. Kører Rating Std.afvigelse
1. Max Verstappen 9,7 0,4
2. Lewis Hamilton 8,6 1,0
3. George Russell 8,4 0,8
4. Fernando Alonso 8,3 1,3
5. Lando Norris 8,3 1,4
6. Charles Leclerc 8,2 1,2
7. Carlos Sainz 8,0 1,1
8. Alex Albon 7,9 1,0
9. Oscar Piastri 7,8 1,1
10. Esteban Ocon 7,4 1,2
11. Pierre Gasly 7,4 1,1
12. Sergio Perez 7,3 2,0
13. Yuki Tsunoda 7,1 1,2
14. Daniel Ricciardo 7,1 1,3
15. Nico Hülkenberg 7,0 1,0
16. Valtteri Bottas 6,7 1,2
17. Lance Stroll 6,5 1,6
18. Guanyu Zhou 6,5 1,0
19. Kevin Magnussen 6,3 1,2
20. Nyck de Vries 6,0 1,0
21. Logan Sargeant 5,5 1,6


OM SKRIBENTEN

Peter fra BMF1 Peter har været en del af BMF1 næsten siden starten og er især kendt for sin faste serie af Kevin-interviews.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Williams og Sauber afslører lanceringsdato 10 år efter ulykken – advokat med svar »