Ungarns GP: 1. frie træning.

Kevin Magnussen . Copyright Haas F1

Første træning forud for weekendens Formel 1 Grand Prix i Ungarn, er netop overstået. Det var ikke en god træning for HAAS der fik beskadiget begge deres biler. Værst gik det ud over Kevins bil.

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 28/7 klokken 11:07



For at starte med det sure først, så var det en rigtig skidt start kevin Magnussen fik på denne weekend, selvom han ikke selv var på banen i første frie træning.

Ferrari testkører Antonio Giovinazzi viste endnu engang, at han ikke har det talent der skal til for at kører en formel 1 racer, da han satte Kevins HAAS racer i vægen og beskadigede raceren godt og grundigt.

Antonio Giovinazzi ifm. test for Pirelli
Copyright Haas F1


Et større reparationsarbejde venter nu mekanikerne hos HAAS forude, inden Kevin Magnussen selv kan komme ud og teste i den anden frie træning.

Inden Giovinazzi’s afkørsel, var Romain Grosjean også ude og beskadige hans HAAS racer, da han var ude og ramme barrieren med bagvognen.
Grosjean kunne dog liste raceren tilbage til pitten, hvor de faktisk formåede at få den klar igen, inden første træning udløb.

Udfordringen, der ramte Giovinazzi, var sving 12. Dette sving udfordrede også flere af de andre kørere, dog uden at de fik sat deres racere i vægen.
Sebastian Vettel var dog på et tidspunkt, så hårdt ude over kerben, at kan slog noget af bunden af.

Inden træningen, var det forventet at Red Bull kunne være et af de helt stærke hold på Hungaroring, hvilket Ricciardo levede op til, mens Verstappen ikke helt formåde at følge australieren.

Ricciardo sluttede som den hurtigste, mens Verstappen sluttede nede som nummer 5.

Ferrari, der skal ud og slå tilbage efter et skuffende løb i England, viste også gode takter med Kimi Räikkönens placering oppe som nummer 2, foran Hamilton og Bottas.
Vettel fik det ikke til at gå helt som meget op, og sluttede nede som nummer 6.

Et andet hold, der meldte optimistisk ud foud for weekendens løb, var McLaren. Her havde man satset stort på at få Alonso over i en racer, der er så konkurencedygtig som det nu kunne lade sig gøre med en McLaren Honda.
Og det gik godt i den første træning. Alonso sluttede med en 7. hurtigste tid, mens Vandoorne i den anden McLaren, sluttede lige efter på en 8. plads.

Hos Renault var det igen Hülkenberg der viste vejen, da han kørte sin racer ind på en 9. hurtigste tid, mens Palmer for en gang skyld, ikke var så langt efter, på P10.

Palmer sluttede dog træningen spektakulært af, da han i sving 4 ramte kerben hårdt, hvilket smadrede hans frontvinge og spredte carbon stykker ud over hele banen.

Palmers løsrevne frontvinge var tæt på at ramme Stoffel Vandoorne, der lå lige bag briten i hans McLaren.

Det bliver spændende at se, om Red Bull kan holde dampen oppe i den anden træning og så håber vi, at HAAS formår at få Kevins racer klar.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Omg
1. Daniel Ricciardo Red Bull
P
1:18.486 31
2. Kimi Räikkönen Ferrari
P
1:18.720 20
3. Lewis Hamilton Mercedes AMG
P
1:18.858 31
4. Max Verstappen Red Bull
P
1:19.162 27
5. Valtteri Bottas Mercedes AMG
P
1:19.248 30
6. Sebastian Vettel Ferrari
P
1:19.563 21
7. Fernando Alonso McLaren
P
1:19.987 21
8. Stoffel Vandoorne McLaren
P
1:20.005 24
9. Nico Hülkenberg Renault F1
P
1:20.150 25
10. Jolyon Palmer Renault F1
P
1:20.461 27
11. Felipe Massa Williams
P
1:20.540 28
12. Sergio Perez Force India
P
1:20.574 23
13. Daniil Kvyat Scuderia Toro Rosso
P
1:20.780 27
14. Carlos Sainz Jr. Scuderia Toro Rosso
P
1:20.917 25
15. Lance Stroll Williams
P
1:20.974 29
16. Romain Grosjean Haas F1 Team
P
1:21.313 20
17. Alfonso Celis Jr. Renault F1
P
1:21.602 24
17. Alfonso Celis Jr. Force India
P
1:21.602 24
18. Marcus Ericsson Sauber
P
1:21.785 31
19. Antonio Giovinazzi Haas F1 Team
P
1:22.251 8
20. Pascal Wehrlein Sauber
P
1:22.490 29
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
US
= Ultra soft dæk
SS
= Super soft dæk
S
= Soft dæk
M
= Medium dæk
H
= Hard dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.
blog kommentarer leveret af Disqus

« Giovinazzi crasher Ungarns GP: 2. frie træning - Ricciardo foran igen »

RELATEREDE NYHEDER

Formel 1 odds fra Unibet

GP-vinder

NavnOddsSpil
Alonso, Fernando1001.00Spil nu!
Bottas, Valtteri8.00Spil nu!
Ericsson, Marcus3001.00Spil nu!
Magnussen, Kevin 1251.00Spil nu!

GP-vinder

NavnOddsSpil
Hamilton, Lewis1.15Spil nu!
Vettel, Sebastian1.20Spil nu!
Bottas, Valtteri1.40Spil nu!
Magnussen, Kevin 126.00Spil nu!

Nedtælling

Næste løb: Belgiens Grand Prix
Dato: 27/8 2017 kl 14:00 dansk tid

Nedtælling til næste løbsstart
00 00 00 00
Se også vores TV-tider hér

Mest læste artikler

BMF1 på FaceBook


 

Aktuelt og seneste Grand Prix

240X242

Belgiens Grand Prix
Løbsdato:27/8 2017
Bane:Circuit de Spa-Francorchamps

Ungarns Grand Prix
Løbsdato:30/7 2017
Bane:Hungaroring

Optakt

    Fredag

    Fredag

    • 1. Frie Træning
    • 2. Frie Træning

    Lørdag

    Lørdag

    • 3. Frie Træning
    • Kvalifikation

    Søndag

    Søndag

    • Start grid
    • Løbsresultat

    Seneste løb

    Placering Kører Team
    1. S.Vettel Ferrari
    2. K.Räikkönen Ferrari
    3. V.Bottas Mercedes AMG
    4. L.Hamilton Mercedes AMG
    5. M.Verstappen Red Bull
    6. F.Alonso McLaren
    7. C.Sainz Jr. Scuderia Toro Rosso
    8. S.Perez Force India
    9. E.Ocon Force India
    10. S.Vandoorne McLaren
    Se hele resultatet


    Tidligere F1 verdensmestre

    År Kører
    2016 Nico Rosberg
    2015 Lewis Hamilton
    2014 Lewis Hamilton
    2013 Sebastian Vettel
    2012 Sebastian Vettel
    2011 Sebastian Vettel
    2010 Sebastian Vettel
    2009 Jenson Button
    2008 Lewis Hamilton
    2007 Kimi Räikkönen